759 080 läst ·
3 031 svar
759k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
R RalleB skrev:
Tack för svar jag har nog tänkt det jag också men jag var och prova med en test kabel men de gick inte att ladda för det. Så blir nog att se i frontsensorn. Skulle vara bra om man bara skulle kunna beställa en ny. Men har inte hittat till denna modell.R RalleB skrev:
Nu vet jag inte vart i Skåne du befinner dig, men jag har varit i kontakt med en kille i sydvästra Halland som tycks ha en hel del reservdelar till Worx. Beg. och nytt. Såg nu att han annonserar på blocket.O olofh skrev:
https://www.blocket.se/annons/halla...tion_felsokning_av_robotgrasklippare/96681871
Hoppas att det kan vara till hjälp.
Bortglömd kod till WG790.
Någon som vet om/hur den ev. går att låsa upp, utan att testa 10000 koder?
Maskinen har ett kort serienummer (11 siffror) som enligt. supporten inte går att låsa upp men jag tycker det verkar konstigt.
Någon som vet om/hur den ev. går att låsa upp, utan att testa 10000 koder?
Maskinen har ett kort serienummer (11 siffror) som enligt. supporten inte går att låsa upp men jag tycker det verkar konstigt.
jag har en worx landroid wg798e som har fått fnatt, trode de va slingan som hade gått av nånstans och köpte ny, står fortfarande att roboten är utanför arb område, köpte då en ny slinga ihopp om att den senaste kunde vart dålig, men samma problem igen , gjorde en testslings på 20 meter då går den, men kopplar man in hela 150 meter slinga så tror roboten att den är utanför arb område, nån som har nån ide? sensorerna verka funka bra när man kör den med testslingsn, men kollar man på diagnostiken när den är innanför 150 slingan så står det bara 2 kors = sönder
Redan förra säsongen såg jag att en svart kabel vid yttre metallblecket var av. Klipparen gick hela säsongen utan att knorra. Men nu verkar den inte ta laddning. Vad gör kabeln för nytta och behövs den? Vad gör att klipparen inte tar laddning?
Det finns inga sladdar där som inte används.M MrH skrev:
Gissar att kabeländen legat emot bläcket och skapat kontakt tidigare. Så var det på min klippare och det gjorde att klipparen backade ut ur laddstationen ibland när den skulle ladda. Sedan jag fixade sladden har allt funkat utan problem.
Så börja med att laga sladden och se vad som händer.
Sök på frontsensor så får du upp allt du behöver veta👍Nicke Nyfiken skrev:
Det finns inga sladdar där som inte används.
Gissar att kabeländen legat emot bläcket och skapat kontakt tidigare. Så var det på min klippare och det gjorde att klipparen backade ut ur laddstationen ibland när den skulle ladda. Sedan jag fixade sladden har allt funkat utan problem.
Så börja med att laga sladden och se vad som händer.
Har precis lött/skarvat på en kabelbit påbåda sidor så nu funkar det igen. Drog även över smältlim på skarven så det håller lite mer mot fukt.
Kom hem från 2 v utlandssemester och fick höra av grannen att klipparen började strula dagen efter vi åkte🤷
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 167 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 167 inlägg
Efter 11-12 år med min Worx 794e så kan jag säga att 95% av de fel som uppstår, beror på frontsensorn.
laddproblem, dockningsproblem, utanför arbetsområde etc.
Har bytt några st genom åren, har alltid en i reserv hemma. Ibland nån jag renoverat och ibland köper jag ny.
beror på skicket på den jag plockat bort, hur kabelskyddet ser ut på själva stammen, hur magneten ser ut och var brottet på en ev.kabel sitter.
Annars så tuffar den på.
Det jag fått reparera/byta genom åren är:
Frontsensorn
Det interna knappcellsbatteriet
Ett hjul fram
Batteri(senast så köpte jag nya celler och bytte)
Knappsatsen förra året då fukt trängt in så den gick inte att starta.
En nätadapter till laddstationen
Är nog ändå ett av de bättre köpen jag gjort, betalade 4500kr för den på kampanj+med extra rabatt runt 2013-2014
laddproblem, dockningsproblem, utanför arbetsområde etc.
Har bytt några st genom åren, har alltid en i reserv hemma. Ibland nån jag renoverat och ibland köper jag ny.
beror på skicket på den jag plockat bort, hur kabelskyddet ser ut på själva stammen, hur magneten ser ut och var brottet på en ev.kabel sitter.
Annars så tuffar den på.
Det jag fått reparera/byta genom åren är:
Frontsensorn
Det interna knappcellsbatteriet
Ett hjul fram
Batteri(senast så köpte jag nya celler och bytte)
Knappsatsen förra året då fukt trängt in så den gick inte att starta.
En nätadapter till laddstationen
Är nog ändå ett av de bättre köpen jag gjort, betalade 4500kr för den på kampanj+med extra rabatt runt 2013-2014

