R RalleB skrev:
Du ser ju klart o tydligt att din högra sensor inte funkar = 100% ett kabelbrott på en kabel i frontsensorn.
därav att den inte kan docka….

bara ta fram en multimeter o kolla vilken kabel som är paj om det inte syns fysiskt.
R RalleB skrev:
Du ser ju klart o tydligt att din högra sensor inte funkar = 100% ett kabelbrott på en kabel i frontsensorn.
därav att den inte kan docka….

bara ta fram en multimeter o kolla vilken kabel som är paj om det inte syns fysiskt.
Tack för svar jag har nog tänkt det jag också men jag var och prova med en test kabel men de gick inte att ladda för det. Så blir nog att se i frontsensorn. Skulle vara bra om man bara skulle kunna beställa en ny. Men har inte hittat till denna modell.
 
Brukar gå se rätt tydligt om man tar i sär den
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ingen som har en reservdelsmaskin till salu? Min reagerar inte alls vid tryck på powerknappen och batteriet är nytt sen i våras och har bra spänning så tänkte försöka byta knappsats
 
AWS46
O olofh skrev:
Ingen som har en reservdelsmaskin till salu? Min reagerar inte alls vid tryck på powerknappen och batteriet är nytt sen i våras och har bra spänning så tänkte försöka byta knappsats
Nu vet jag inte vart i Skåne du befinner dig, men jag har varit i kontakt med en kille i sydvästra Halland som tycks ha en hel del reservdelar till Worx. Beg. och nytt. Såg nu att han annonserar på blocket.
https://www.blocket.se/annons/halla...tion_felsokning_av_robotgrasklippare/96681871

Hoppas att det kan vara till hjälp. (y);)
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Bortglömd kod till WG790.
Någon som vet om/hur den ev. går att låsa upp, utan att testa 10000 koder?
Maskinen har ett kort serienummer (11 siffror) som enligt. supporten inte går att låsa upp men jag tycker det verkar konstigt.
 
jag har en worx landroid wg798e som har fått fnatt, trode de va slingan som hade gått av nånstans och köpte ny, står fortfarande att roboten är utanför arb område, köpte då en ny slinga ihopp om att den senaste kunde vart dålig, men samma problem igen , gjorde en testslings på 20 meter då går den, men kopplar man in hela 150 meter slinga så tror roboten att den är utanför arb område, nån som har nån ide? sensorerna verka funka bra när man kör den med testslingsn, men kollar man på diagnostiken när den är innanför 150 slingan så står det bara 2 kors = sönder
 
Redan förra säsongen såg jag att en svart kabel vid yttre metallblecket var av. Klipparen gick hela säsongen utan att knorra. Men nu verkar den inte ta laddning. Vad gör kabeln för nytta och behövs den? Vad gör att klipparen inte tar laddning?
 
  • Bild på insidan av en gräsklippare med fokus på trasig svart kabel vid metallbleck, som kan påverka laddningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nicke Nyfiken
M MrH skrev:
Redan förra säsongen såg jag att en svart kabel vid yttre metallblecket var av. Klipparen gick hela säsongen utan att knorra. Men nu verkar den inte ta laddning. Vad gör kabeln för nytta och behövs den? Vad gör att klipparen inte tar laddning?
Det finns inga sladdar där som inte används.

Gissar att kabeländen legat emot bläcket och skapat kontakt tidigare. Så var det på min klippare och det gjorde att klipparen backade ut ur laddstationen ibland när den skulle ladda. Sedan jag fixade sladden har allt funkat utan problem.

Så börja med att laga sladden och se vad som händer.
 
Tack! Jag får skarva på en bit och försöka få ihop kabeln och hoppas att det hjälper. Det är inga stora kabeldimensioner som används!
 
Denna servicemeny visas när jag trycker på 2:an. Vad visar den egentligen?
 
  • Display på en enhet som visar servicemeny med diagram och siffror. Knappsats med startknapp och siffran 2 synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Det finns inga sladdar där som inte används.

Gissar att kabeländen legat emot bläcket och skapat kontakt tidigare. Så var det på min klippare och det gjorde att klipparen backade ut ur laddstationen ibland när den skulle ladda. Sedan jag fixade sladden har allt funkat utan problem.

Så börja med att laga sladden och se vad som händer.
Sök på frontsensor så får du upp allt du behöver veta👍

Har precis lött/skarvat på en kabelbit påbåda sidor så nu funkar det igen. Drog även över smältlim på skarven så det håller lite mer mot fukt.

Kom hem från 2 v utlandssemester och fick höra av grannen att klipparen började strula dagen efter vi åkte🤷
 
Nicke Nyfiken
S skvadron skrev:
Sök på frontsensor så får du upp allt du behöver veta👍
Jag förstår inte riktigt vad det är jag behöver veta?
Min robot funkar finfint.
 
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Jag förstår inte riktigt vad det är jag behöver veta?
Min robot funkar finfint.
Ååh Sorry my bad 🫣

Skulle svara @MrH men har tydligen råkat citera dig...😅😳
 
Nicke Nyfiken
S skvadron skrev:
Ååh Sorry my bad 🫣

Skulle svara @MrH men har tydligen råkat citera dig...😅😳
😂
Det förklarar saken.
 
  • Gilla
skvadron
  • Laddar…
R
Efter 11-12 år med min Worx 794e så kan jag säga att 95% av de fel som uppstår, beror på frontsensorn.
laddproblem, dockningsproblem, utanför arbetsområde etc.
Har bytt några st genom åren, har alltid en i reserv hemma. Ibland nån jag renoverat och ibland köper jag ny.

beror på skicket på den jag plockat bort, hur kabelskyddet ser ut på själva stammen, hur magneten ser ut och var brottet på en ev.kabel sitter.

Annars så tuffar den på.

Det jag fått reparera/byta genom åren är:
Frontsensorn
Det interna knappcellsbatteriet
Ett hjul fram
Batteri(senast så köpte jag nya celler och bytte)
Knappsatsen förra året då fukt trängt in så den gick inte att starta.
En nätadapter till laddstationen

Är nog ändå ett av de bättre köpen jag gjort, betalade 4500kr för den på kampanj+med extra rabatt runt 2013-2014
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.