22 379 läst ·
130 svar
22k läst
130 svar
Samköp av Fibaro Z-wave hemautomation
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Har redan fått in en offert nu men avvaktar till de övriga butikerna lämnat sina.
En del av er har skickat pm på vad ni förväntar er för XX% i rabatt och det är jag tacksam för att ni gör i PM och inte i tråden, då butikerna kan läsa det.
Men det är bra för då har jag lite att gå på vad ni förväntar er
.
Men man måste ju också tänka på att man inte blint tittar på hur mycket procent rabatt vi får i respektive butik.
För butik A kanske ger oss mer procent i rabatt men butik B ligger redan lägre i sina priser så då spelar det ju inte någon roll om butik A ger oss 5% mer i rabatt mot Butik B.
Ta t.ex wall pluggen som dom flesta butiker ligger på ungefär samma pris på dvs runt 530-550:- , men vissa butiker ligger dock så högt som 600:- för den.
Men jag skrev upp allas priser i ett Excel dokument innan jag började så jag har väldigt bra översikt på hur läget ser ut med deras priser på respektive produkt och kan snabbt slå in eventuell rabatt och få en överblick vem som har det bästa slutpriset.
!
En del av er har skickat pm på vad ni förväntar er för XX% i rabatt och det är jag tacksam för att ni gör i PM och inte i tråden, då butikerna kan läsa det.
Men det är bra för då har jag lite att gå på vad ni förväntar er
Men man måste ju också tänka på att man inte blint tittar på hur mycket procent rabatt vi får i respektive butik.
För butik A kanske ger oss mer procent i rabatt men butik B ligger redan lägre i sina priser så då spelar det ju inte någon roll om butik A ger oss 5% mer i rabatt mot Butik B.
Ta t.ex wall pluggen som dom flesta butiker ligger på ungefär samma pris på dvs runt 530-550:- , men vissa butiker ligger dock så högt som 600:- för den.
Men jag skrev upp allas priser i ett Excel dokument innan jag började så jag har väldigt bra översikt på hur läget ser ut med deras priser på respektive produkt och kan snabbt slå in eventuell rabatt och få en överblick vem som har det bästa slutpriset.
Jo väldigt sant att många varit positiva till dom så tanken har funnits i bakhuvudet att dra iväg nåt till dom också.D_a_g_g skrev:
Får fundera på det under kvällen.
Vesternets ordinarie priser ligger väldigt nära priserna som dom svenska butikerna har.
Men dom har haft en hel del trevliga promotions som varit öppna för allmänheten som dessutom varit med frifrakt även till Sverige
Ok, har bestämt mig, med reservation för att jag lägger på ytterligare om det blir bättre rabatt än jag vågar hoppas 
1 Home Center 2
10 Wallplugs
3 Brandvarnare
3 Översvämningsskydd
Har precis messat en god vän som är på jobbresa i Hong Kong och som jag vet har varit intresserad med, hör av mig inom ett dygn med hans eventuella beställning.
Tack för att du fixar med detta!
Johan
1 Home Center 2
10 Wallplugs
3 Brandvarnare
3 Översvämningsskydd
Har precis messat en god vän som är på jobbresa i Hong Kong och som jag vet har varit intresserad med, hör av mig inom ett dygn med hans eventuella beställning.
Tack för att du fixar med detta!
Johan
Om beställning blir efter löning så lär jag lägga till några enheter till om det går