Hej,
Ursäkta den flummiga rubriken

Jag tog mig tid att göra rent och tömma saltbehållaren till mitt kombi/avhärdningsfilter då jag tyckt det sett lite smutsigt ut från utsidan av behållaren.
Det visade sig att ju närmare botten jag kom desto mer övergick det från salttabletter till en saltsörja.
Min fråga är, skall det vara så? Det ska ju sugas upp ”saltvatten” för att avjonisera filtret men det är väl svårt om det är en sörja.
Vh Peter