Mr.James
Det låter som om du har haft samma hantverkare på ditt garage som jag har haft på mitt husbygge. :eek:
Vet av ett antal andra, att snickarna saltade räkningen på andra hus som bara skulle stommonteras.
En kille berättade att snickaren hade skickat en faktura för en veckas jobb för 4 man a 160kr/tim = 64000kr (4manX 8timX 5dagar a 400kr/timme) lite skillnad!?
Killen som anlitade denna snickare har ju ruggit bra koll när det gäller använt material och antal timmar dom varit där å byggt på hans hus. Så killen kunde ju överbevisa snickaren om att alla 4:a hade den veckan varit och "blockat" + gjutit en grund å inte varit å jobbat på hans hus iaf,trots att killen inte varit hemma den veckan..
Det var många som höll koll på när de jobbade på hans hus å inte. Dessutom så hade snickaren hävdat att han skulle kunna köpa ut material till garaget mycket billigare.
När han sen skulle betala hade det blivit 28000kr dyrare än om han skulle ha köpt ut det själv!

Så det hade varit hårda disskutioner mellan killen å snickaren innan det löstes. Så han anlitar inte firman igen, och vi kommer deffenetivt inte att rekomendera denna firma för någon. Snickarna har gjort en hemsida om hus dom påstår sig ha byggt, men dom hus man vet att dom "byggt" finns inte ens med i deras fotoalbum.. Det är bilder på hus som är byggda i Norge 2004. Då fanns inte ens företaget för det registrerades 2006-06. Fult tycker jag så man kan lätt luras av fina hemsidor om man inte är noga på att kolla firman.
Dessa snickare håller till i Umeå och det är 3st som driver byggfirman. Men det e klart det behöver ju inte vara dom, finns säkert fler firmor som kör med samma skit i säcken.
Ingen tröst för dig men det tyvärr så händer sånt här allt för ofta.
/Linda