tomjo skrev:
Är du politiker eller bara lite dum?
Det finns inga riktiga jobb längre alla som har ett arbete är beroende av skattepengar, det är vi småföretagare som betalar mest till eu/staten/oss.
stackars människa !

tomjo skrev:
Det var vojmas inlägg som jag hade åsikter om, inte largabs!, är inte så van chattare..
tyckte det var lite naivt svenskt bara. ursäkta largab ! men nu är det helg !
Det tackar vi för med tanke på din inskränkta syn på samhället. Eller du kanske bara trollar......

Eh, alla riktiga jobb genererar skattepengar, det är därför vi behöver riktiga företag som anställer riktiga människor, som utför riktiga jobb. Det är inte brist på arbete, det är brist på arbetsgivare :-)

tomjo skrev:
Jag har ett företag, vi sysslar mycket med målning och rengöring.
Vi vill ha jobb och vi vill tjäna lite pengar, därför har vi ett rätt lågt pris mot kunden där vi bjuder på materialet.
Jag var lite osäker om vi fick göra så, därför ringde jag skattemyndigheterna och frågade rent ut om man fick bjuda på materialet och fick beskedet att detta var inga som helst problem!
Vi har ju ändå kostnaden för material så den får vi dra av som en kostnad i bokföringen. Innan ROT så lade man på rätt mycket på vårt inköpspris för materialet..

mvh
Det låter helt vansinnigt om det stämmer och det skulle i så fall öppna för helt lagliga upplägg där exempelvis elektriker skänker bort material och istället tar en högre timpenning och vips så sponsar staten en stor del av en kostsam installation där kanske själva arbetskostnaden är en mindre del.

Jag hoppas att det i det här fallet rör sig om rent förbrukningsmateriel som ligger i gråzonen om det är något som kan eller faktiskt brukar faktureras ut mot kund. Annars så har jag väldigt svårt med argumentet att eventuellt fusk är OK bara för att man inte tjänar för mycket på det eller att det finns andra som blåser staten på betydligt mer pengar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.