Hej,

Har sålt en robotgräsklippare för reservdelspris på Tradera, köparen betalade direkt efter avslutad auktion men sen är det kört med kontakt.

Köparen bor enligt hitta.se 35mil ifrån mig och annonsen var endast som avhämtning, vilket även stod tydligt i annonsen förutom Traderas egna val av fraktalternativ.

Har kontaktat Traderas kundtjänst som rekomenderar mig att avvakta, har nu gått 1,5vecka.
När jag frågar kundtjänsten om jag kan avbryta affären så får jag svar att jag kan göra så, och sen behöver jag enligt den personen inte betala tillbaka pengarna då dom kom via Swish?

Låter inte det märkligt, jag vill bara avbryta affären och betala tillbaka, men telefonnummret pengarna kom ifrån är inte skriven på personen som köpt så vill inte sända tillbaka dom och riskera hamna i nått läge där personen påstår sig blivit lurad på både klippare och pengar i slutändan.

Ska tilläggas att personen har inget telefonnummer via olika söktjänster, telefonnummret som swishade går inga signaler fram till utan direkt till en röstbrevlåda modell operatör.

Hur hade ni löst detta?

• Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Bara att vänta...

• Gilla
Sernando och 1 till
  • Laddar…
Hur länge? En vecka till, månad, månader, år, livstid?

• Haha
Sernando
  • Laddar…
Personen kanske blivit sjuk eller rest bort och glömt saken, vänta några veckor eller en månad, varför stressa?

• Gilla
Sernando och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Personen kanske blivit sjuk eller rest bort och glömt saken, vänta några veckor eller en månad, varför stressa?
Att påstå att man stressar efter 1,5vecka är väl ändå lite missvisande? Om jag hade sålt honom en grävmaskin där transport modell skitstor behövs så absolut, men nu pratar vi om en robotklippare som kan tas på pakethållaren på en cykel.

Någon annan med input?

• Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Avvakta minst en vecka till.

• Gilla
Johanlidman och 1 till
  • Laddar…
om jag minns rätt så är det 3 månader man skall förvara andras egendom innan man kan göra sig av med egendomen

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Avvakta minst en vecka till.
Sen gör jag vad?

Antar att du skickat meddelande via Tradera?

Jag det har jag, sökt efter andra med samma efternamn då det är ett väldigt ovanligt sådant för att få kontakt, ringt numret som swishat utan svar, kollat via sambos facebook om han finns där osv. Det enda jag inte gjort är att åka till Växjö och knacka på :p

Då har du gjort vad du behövt. Skulle låtit allt va sen om nån hör av sig så ta det då.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Avvakta. Sen har du väl fler kontaktuppgifter till personen? Skicka brev, SMS...

harry73
Än så länge har du sålt varan, så att betala tillbaka skulle jag inte göra. Om du sålde den som reservdelsexemplar handlar det inte heller om stora pengar och den kan inte heller vara skrymmande.
Ha den kvar och hör du ingenting av köparen, säljer du den nästa säsong.

Även om köparen skulle höra av sig, skulle jag inte betala tillbaka pengarna. Hämtning är det ända som gäller.

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
G ekaa88 skrev:
en robotklippare som kan tas på pakethållaren på en cykel.
Var det inte 35 mil sa du?

/P

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Var det inte 35 mil sa du?

/P
Det är bara en Vätternrunda, ungefär ;)

Kan det vara någon form av penningtvätteri? Låter dock väldigt långsökt...

• Haha
Sernando
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.