För två år sedan så la jag nya betongplattor på uppfarten, i år börjar det komma lite ogräs i fogarna. inte mer än att det går att dra upp för hand. Men för att förebygga så skulle jag vilja strö salt i fogarna, men salt påverkar betongen. Men hur lång tid tar det innan det märks? blir det gropar i plattorna efter två år, eller tjugo år? ersätta fogarna med cementpulver känns också lockande, någon som har provat?