3 392 läst ·
21 svar
3k läst
21 svar
Säljare undanhöll att badrummet var fuktskadat
Hur gammalt är badrummet?
Lgh var i bra skick för övrigt och en dold fuktskada är ju inte synlig. Jag har försökt förklara för Köparen hens undersökningsplikt innan köp, men varken Köpare eller Säljare förstår svenska särskilt bra.B Konsumenten84 skrev:Kan man upptäcka det så är de väl inget dolt fel
Köparen har en undersökningsplikt
Köparen kunde ha tagit det en besiktningsman innan köp.
Säljaren behöver inte känt till felet.
Hur är övrigt skick, kunde man förväntar sig detta?
Språkliga problem som du uttrycker det gör ju inte att säljaren blir ersättningsskyldig för den sakens skull
Jag har försökt förklara att chanserna till att återfå en del av köpeskillingen är små, men nu vill köparen ändå göra ett försök och därför ingick i mitt inlägg en fråga om vad som kunde vara rimligt att begära för åtgärdandet av fuktskadan.
Update
Jag har nu fått de svar jag efterfrågade i mitt grundinlägg, så är nöjd och tacksam för allas engagemang!
Redigerat:
B Konsumenten84 skrev:Kan man upptäcka det så är de väl inget dolt fel
Jag har nu fått de svar jag efterfrågade i mitt grundinlägg, så är nöjd och tacksam för allas engagemang!
Språkliga problem som du uttrycker det gör ju inte att säljaren blir ersättningsskyldig för den sakens skull
Jag har nu fått de svar jag efterfrågade i mitt grundinlägg, så är nöjd och tacksam för allas engagemang!B Konsumenten84 skrev:Kan man upptäcka det så är de väl inget dolt fel
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden