B b50gud skrev:
tala om för mäklaren att ert bud kvarstår x dagar sedan står ni inte längre för ert bud det tror jag kommer att stressa säljaren så att ni förhoppningsvis får ett avslut.
Danin Danin skrev:
Två år sedan :) har gått vidare
 
missade att se det konstigt att det dök upp nu för mig
 
Danin Danin skrev:
Huset är 100 år gammalt, verkar va nyare rör mycket från första våningen, och på övervåning har badrum och wc renoverats på 90 talet.

Huset har källaren och där har de installerat en tvättstuga och dusch som vi förmodligen ej kommer använda, den är helkaklad men annars är källaren ren betong och inget trevligt utrymme, ca 210 takhöjd.

Taket var ca 30 år, och vi såg en del gamla järnrör ca 10cm tjocka, gissar avlopp i källaren. Samt kopparör. Så är osäker.

Fjärrvärmen är ca 10-15 år så de rören borde vara ok, och kommunen drog nya rör från gatan för några år sen, då tycker man ändå de borde varit lite översyn på huset.

Så överlag är huset gammalt men stort, ca 270 takhöjd och 250 takhöjd andra våning, men givetvis med vinklar och 3 takkupor.

Så gillar huset men det krävs jobb för att få det som vi vill.

Stammbyte och taket skrämmer mig, samt om de finns asbest eller annanb skit i väggarna.

Besiktningsmannen är äldre och jobbat med detta ca 30 år så hoppas med hans erfarenhet få lite klarhet.
Häpp, mitt hus är också 100 år gammalt, jag skulle inte ens drömma om att byta stammarna. På den tiden gjorde man kanongrejer, alltså solida saker. Har man inte haft sättningar i huset, alltså typ större översvämningar, skall det inte vara några problem. Stammbyte har blivit så intressant för att man kan höja hyrorna i hyreshus. I villor skall man inte byta mer än vattenrör resten bör hålla i 100-år till!
 
J
B BCAB skrev:
Häpp, mitt hus är också 100 år gammalt, jag skulle inte ens drömma om att byta stammarna. På den tiden gjorde man kanongrejer, alltså solida saker. Har man inte haft sättningar i huset, alltså typ större översvämningar, skall det inte vara några problem. Stammbyte har blivit så intressant för att man kan höja hyrorna i hyreshus. I villor skall man inte byta mer än vattenrör resten bör hålla i 100-år till!
Jag har bytt några gjutjärns avloppsrör och planerar byta alla. Några var kanonfina. Ett, i källargolvet var lövtunt och läckte troligen lite granna. Så, näe, inte är det bara lur att man ibland behöver byta rör...
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.