5 307 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Sälja sin sprängsten?
Hej!
Ja undrar om någon vet hur man går till väga om man vill sälja sin överblivna sprängsten. Vi har ca 300 m3 som vi vill bli av med till sommaren.
Kan man sälja? Efterfrågas sådant och vad kan man få för det?
Bli av med det måste vi ju - och det skulle vara skönt om man inte behövde betala för det utan åtminstonde gå
+ - 0 på denna post. Tror ni det är möjligt? ???
MVH Sabina
Ja undrar om någon vet hur man går till väga om man vill sälja sin överblivna sprängsten. Vi har ca 300 m3 som vi vill bli av med till sommaren.
Kan man sälja? Efterfrågas sådant och vad kan man få för det?
Bli av med det måste vi ju - och det skulle vara skönt om man inte behövde betala för det utan åtminstonde gå
+ - 0 på denna post. Tror ni det är möjligt? ???
MVH Sabina
Tillgång och efterfrågan...
Kolla om det finns något bygge i närheten som kan tänkas behöva fyllnadsmassor. Du får kanske inte så mycket betalt för massorna utan får nöja dig med att bli av med dem gratis. I värsta fall får du dela transportkostnaden med den som vill ha massorna. Snacka med de lokala grävmaskinisterna och kolla om de inte känner till någon som behöver sprängsten.
Kolla om det finns något bygge i närheten som kan tänkas behöva fyllnadsmassor. Du får kanske inte så mycket betalt för massorna utan får nöja dig med att bli av med dem gratis. I värsta fall får du dela transportkostnaden med den som vill ha massorna. Snacka med de lokala grävmaskinisterna och kolla om de inte känner till någon som behöver sprängsten.
300 kubikmeter är gaaanska mycket. Det är klart, vill man slippa se grannarna så blir det en ganska sjysst mur. Visst kan man spara lite men det mesta vill man nog göra sig av med.Tomas L skrev:
Det finns säkert avsättning för detta men då krävs ju att någon behöver det och är villig att betala. Hör med åkerier eller schaktningsföretag i närheten.
Jag skulle själv vara intresserad att ta emot det men jag skulle inte vara villig att stå för maskin- eller transportkostnad. Schaktmassor finns att tillgå ibland gratis men de flesta betalar inte mer än max 500 kr lasset (8-9 kubik). et bästa är ju om du hittar någon som vill ha fastare massor som just sprängsten.
Jag skulle själv vara intresserad att ta emot det men jag skulle inte vara villig att stå för maskin- eller transportkostnad. Schaktmassor finns att tillgå ibland gratis men de flesta betalar inte mer än max 500 kr lasset (8-9 kubik). et bästa är ju om du hittar någon som vill ha fastare massor som just sprängsten.
Klicka här för att svara