Jag köpte en DeWalt DW777 geringssåg förra året. Tänkte ha den till att såga golvlister och dörrfoder m.m. (alltså inomhus saker).

Den ligger oanvänd ännu. Har inte kommit igång med renovering än och har börjat fundera på om jag egentligen skulle ha köpt en annan geringssåg men med högre anslag.

Vad ska jag göra, ska jag försöka fixa till någon högre anslag själv av trä och sedan fästa i det befintliga anslaget eller köpa annan såg?
 
Enklast är väl skruva dit nån skivbit i MDF på mothållet på båda sidorna om klingan?
 
Det får nog bli en MDF bit som jag sätter fast med snabbspännare. :-)

255000-jpg.jpg
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.