Jag tror att han lägger ned ungefär, 3,5 tim.... Dvs, först telekontakt med kunden, (Första kontakten) sen kolla upp objektet, in på banken, söka lite på olika ställen om det finns nåt att anmärka på för dig som säljare... han vill ju kolla säljaren för att se att dom får betalt för uppdraget, sen kundbesöket,, dvs till dig.... Jag vet inte hur långt han har, men räkna en halvtimme i snitt.... sen besöket.... Få sin uppfattning av objektet, och få höra att du "Minsann vill ha ut det absolut högsta som går att få utan pardon"...
Sen hem, logga in på deras mallar med mäklarspråk.... redigera korten han tagit, hmm... tar nog minst en halvtimme allt det oxå.... Sen alla samtal han får av intresserade,,,, 5 min här och 10 min där.... ja det drar iväg...
sen ska det ihop med visning,,, material ska skrivas ut om objektet, det ska till kostnadskalkyler för kunder, det ska till transport igen till objektet.... ha en visning på ca 1,5 tim.... svara på alla dumfrågor..
Sen hem till firman igen.... dagen efter då kommer alla samtal, ska det vara budgivning ja då sköter naturligtvis säljaren det, .... alltifrån 2- 30 st som är intresserade....
sen ska om det blir affär... Ibland bokas banker. en del köpare måste ha särskilda villkor för att få köpa en bostad. en del säljare har särskilda villkor för att få sälja... ja allt kostar tid och pengar... sen ska det skrivas kontrakt.... jag vet inget besök som tar minst en halvtimme.... (Vårat tog nästan 1½ timme)..
Så... 3,5 - 5 timmar får man nog räkna med som mäklare att lägga ned.... men som ni menar, så är det säkert inte värt det....