11 766 läst ·
238 svar
12k läst
238 svar
Sälj ett kreditkort till mig
Fast när vi nu gled in på dessa. Gör de någon nytta? En yrkeskriminell penningtvättare har väl ändå vett nog att besvara dessa på ungefär samma sätt som Svensson gör? Känns mest som ett spel för galleriet men jag kanske missar något?D Dilato skrev:
Här är vi då äntligen överens i denna tråd😉Alfredo skrev:
God helg förresten 🤶
Så är det, men just därför finns det ju noll finess med att som Svensson inte bara spela spelet.Alfredo skrev:
Proffsen tvättar nog pengarna i bolag, där är det enkelt att även i ett litet AB flytta en miljon om dagen utomlands ..klick klick.
Fast det där tycker jag är ett riktigt dåligt argument. Har du inte pengarna så ska du inte köpa det på kredit heller. Det är just det där som gör att många får skulder.D Dilato skrev:
Privat/Lönekonto säger inget om betalningsförmåga, enbart att nu finns inte tillräckligt för köpet på konto med betalkortet i mitt fall. Men om en vecka finns det "nya" pengar.N Niq skrev:
Och då kan man mycket väl ta det på kreditkortet och behöver inte "frigöra" annat kapital.
Så jag har pengar, men är enklare att skjuta kostnaden en månad. Och när den månadens pengar finns på privat/lönekonto betalas kreditfakturan utan någon ränta och kanske lite också sparas undan i annan sparform.
Det har du ju rätt i.A AndersS skrev:Privat/Lönekonto säger inget om betalningsförmåga, enbart att nu finns inte tillräckligt för köpet på konto med betalkortet i mitt fall. Men om en vecka finns det "nya" pengar.
Och då kan man mycket väl ta det på kreditkortet och behöver inte "frigöra" annat kapital.
Så jag har pengar, men är enklare att skjuta kostnaden en månad. Och när den månadens pengar finns på privat/lönekonto betalas kreditfakturan utan någon ränta och kanske lite också sparas undan i annan sparform.
I mitt huvud så betyder utan pengar på kontot att man är utan pengar. Men det kan ju betyda annat för andra.
Visar väl att jag är fast i mina tankar om ekonomi. Vilket var en av anledningarna till att jag startade tråden.
Det finns chans till bra överblick var pengar går när man får en faktura varje månad på vad man handlat, men man måste ju ha pli på sig att betala den innan räntesatsen slår till, för då blir det en minusaffärN Niq skrev: