Rejäl skrev:
18% enligt undersökningen som är en väldigt liten och missvisande undersökning..

Information om undersökningen​

Undersökningen är genomförd i YouGovs onlinepanel under perioden 11‐15 augusti 2017. 1526 personer har genomfört undersökningen.

Endast 1526 personer ger inte en rättvis bedömning i frågan..
Spelar roll, vi är många som inte berörs av korträntor.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
Löpande eller förfallna, det är en viss skillnad.
Varken mina eller @Alfredo s är i kategorin förfallna, så noll ränta eller avgift genereras där.
Genomsnittlig skuld om jag inte minns fel…

Har du fakta om @Alfredo skulder?😉

• Haha
Dilato
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
Spelar roll, vi är många som inte berörs av korträntor.
Kan vara en betydligt större som berörs och det är det som är det intressanta för att förhindra att skuldsättningen skenar i landet..
Din perfekta ekonomi är inte så intressant för detta..

Rejäl skrev:
Genomsnittlig skuld om jag inte minns fel…

Har du fakta om @Alfredo skulder?😉
Jag är övertygad om att han liksom jag har noll räntebärande skulder till kreditkortsföretag.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
En nackdel med kreditkort är att de inte accepteras på alla ställen.
Om fem olika kort nekas är nog inte den gemensamma nämnaren kreditkort utan handlarens "kortterminal".

• Haha
Dilato
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag kan betala mina räkningar i tid, jag har lyssnat.🤓😎🤓
hon hade också uppfattningen att det var lättare att spara ihop en årslön om den var liten

• Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Har du fakta om @Alfredo skulder?
Självklart! Vi brukar hjälpa varandra med att påminna oss om att betala fakturan.

• Haha
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Kan vara en betydligt större som berörs och det är det som är det intressanta för att förhindra att skuldsättningen skenar i landet..
Din perfekta ekonomi är inte så intressant för detta..
Problemet löses ju enklast med att folk med dålig ekonomi och koll inte får kredit.

Då blir det en morot att ha ett buffertkapital.
Det går ju också relativt enkelt att mäta att man har

P
Alfredo Alfredo skrev:
Självklart! Vi brukar hjälpa varandra med att påminna oss om att betala fakturan.
Det var ju ingen fakta😩 utan kanske en luring av en som lever av att lura in fler i skuldfällan genom kreditkortsbolagen kanske…

K Kurtivan skrev:
hon hade också uppfattningen att det var lättare att spara ihop en årslön om den var liten
Det är ju i sig självklart, men själva tanken är ju att man har en tillräcklig buffert för hur man lever och de kostnader man har.

P
D Dilato skrev:
Problemet löses ju enklast med att folk med dålig ekonomi och koll inte får kredit.

Då blir det en morot att ha ett buffertkapital.
Det går ju också relativt enkelt att mäta att man har
Kanske du kan sälja in det till en rikdagsledamot som i sin tur får lämna in en motion..

Men vi som läser trådarna vet ju hur pålitliga banker är med att stänga av hederliga medborgare genom att få dom utestängda ifrån BankId bla..

Rejäl skrev:
Det var ju ingen fakta😩 utan kanske en luring av en som lever av att lura in fler i skuldfällan genom kreditkortsbolagen kanske…
Det går inte att lura någon in i fällan om kreditgränsen är i relation till inkomst och betalning sker automatiskt.

Alla andra varianter är ett aktivt val av
kredittagaren och då är det inte synd om denne.

• Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Vill minnas att keriditkortsskulderna var ca 45 000kr per familj
Det ligger nog faktiskt i åtminstone samma härad som vi har i snitt. Låter rimligt för i snitt 45 dagars inköp för en normalfamilj som nyttjar kreditkort där så är lönsamt. Det innebär alltså att 45 tkr är friställt och kan generera avkastning. 👍

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Rejäl skrev:
av en som lever av att lura in fler i skuldfällan genom kreditkortsbolagen kanske
Japp, när jag inte kränger cirkelsågar är det mitt extraknäck. Du kom på mig. 😳

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Men vi som läser trådarna vet ju hur pålitliga banker är med att stänga av hederliga medborgare genom att få dom utestängda ifrån BankId bla
Relevans?

Slutar kortet funka utan BankID?

Är det säkert att det är " hederliga medborgare" som stängs av ( hur vet du det).?

Att slira på att besvara kundkännedomsfrågor är knappast ett kännetecken på "hederlig medborgare".

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.