J jonaserik skrev:
Jag ska gå ut i C-förådet och se vad jag har och ev mått, är det runda eller fyrkantiga hål i skyddet.
Runda, men nu skall min kollega leverera 3 st element ikväll, vet inte om dem passar, men det är bra med fler alternativ.
J jonaserik skrev:
Jag ska gå ut i C-förådet och se vad jag har och ev mått, är det runda eller fyrkantiga hål i skyddet.
J jonaserik skrev:
Var inne och letade efter den äldre typen, men finns visst inte,utan alla är med hålen på tvären. Så snabbast är kanske att borra. Gott om plats att jobba på . Har du det runda beröringsskyddet kvar, är det plast eller porslin

B batsan skrev:
Runda, men nu skall min kollega leverera 3 st element ikväll, vet inte om dem passar, men det är bra med fler alternativ.
Du får väl renovera dina befintliga genom mekanisk och kemisk "bearbetning".

E elmont skrev:
Du får väl renovera dina befintliga genom mekanisk och kemisk "bearbetning".
Haha,tänkte jag skulle slippa det, testar nu Byggahus kompetens som
verkar mycket bra !

Vad ute och har bara en i bilen och behöver den kanske i framtiden. Det är 40 mm mellan hålen på dina, jag har liknande men är 45 mm mellan hålen och att avända ett av dom och borra/gänga ett nytt, blir att det inte kommer att centrera med hålet i skyddet. Så där gick det bet.

EDit det går att byta nedre blecket , sitter skruv från baksidan, be en bön om att den mest brända släpper.

Rostätare fixar rosten.

J jonaserik skrev:
Vad ute och har bara en i bilen och behöver den kanske i framtiden. Det är 40 mm mellan hålen på dina, jag har liknande men är 45 mm mellan hålen och att avända ett av dom och borra/gänga ett nytt, blir att det inte kommer att centrera med hålet i skyddet. Så där gick det bet.

EDit det går att byta nedre blecket , sitter skruv från baksidan, be en bön om att den mest brända släpper.
Ok, men då skall man ha fatt i bleck också om den släpper.

Har inte kollat om dom andra passar. det är en dubbelradigt jag har med bleck mellan elementen men går att fixa till enkelt. Kolla med din kompis hur det bir och kom tillbaka om jag ska se vad jag kan åstaskomma
PS vanliga centraler har en skena påmitten som går igenom alla elementen och går inte att amvända samt att dom ska skjutas på linjalen, inga skruv.

J jonaserik skrev:
Har inte kollat om dom andra passar. det är en dubbelradigt jag har med bleck mellan elementen men går att fixa till enkelt. Kolla med din kompis hur det bir och kom tillbaka om jag ska se vad jag kan åstaskomma
PS vanliga centraler har en skena påmitten som går igenom alla elementen och går inte att amvända samt att dom ska skjutas på linjalen, inga skruv.
Tack,återkommer, mat nu !

Mikael_L
J jonaserik skrev:
elementen och går inte att amvända samt att dom ska skjutas på linjalen, inga
Det var bara sådana jag hittade... :cry:

Mikael_L Mikael_L skrev:
Det var bara sådana jag hittade... :cry:
Ok, säkringselementen är på ingång via min kompis, kollar dem.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
B batsan skrev:
Ok, säkringselementen är på ingång via min kompis, kollar dem.
Han kom med gänga 3, jefla påg :crysmile::crysmile::crysmile:.
Imorgon köper jag Garos 2260420.

Mikael_L
  • Gilla
Panor82
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Om de passar att montera (hålbild i botten och i beröringsskyddet) så kan du köra med G3.
Sätt bara i rätt PK och reduceringshylsa, så funkar det hur bra som helst.
[länk]
Jo, men där är rätt trångt så jag chansar inte,köper G2 och har med mig.
Förresten, råkade på en "svetsning" igår, där det inte fanns reduceringshylsor, halvbrända pk,porslinet gick isönder när jag skruvade ut säkringarna,satte i reduceringshylsor,byter pk snart där.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Om de passar att montera (hålbild i botten och i beröringsskyddet) så kan du köra med G3.
Sätt bara i rätt PK och reduceringshylsa, så funkar det hur bra som helst.
[länk][[bild] [bild]

Så här blev det !
Före och efter bild.

[bild] [bild]

Fick köpa beröringsskydd.

Så här blev det, före och efter bild !
Garo G2 2260420.
Nytt beröringsskydd också !
Elapparat med öppet hölje, kablar, terminaler och kopplingsdon, teknisk inblick i elektrisk installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett öppet elskåp med säkringar och indikationslampor monterade på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Carl-Olof Almbladh och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.