Hej,
vilket elektriskt golvvärmesystem rekommenderar ni för ett badrum som ska totalrenoveras? Ska vara driftsäkert (vem vill bila upp golvet efter några år?). Är det lämpligt att lägga två system parallelt så att ett är kvar efter ett eventuellt haveri?
Ska vara huvuduppvärmning på rummet (6 m2) som har en yttervägg och bra fönster.

Finns några som har väldigt lång garanti på själva slingan. Typ Devi som har 20 års garanti på slingan. Är ju oftast termostaten som går sönder eller tempgivaren å dessa är enkla att byta om man installerar allting riktigt och rätt

Flera tillverkare (alla?) har lång garanti som även täcker arbete för att återställa, alltså i princip nytt badrum. Men då krävs att det fullt ut installeras "by the book", protokoll på alla kontroller utförda av behörig.

Mikael_L
hempularen skrev:
Flera tillverkare (alla?) har lång garanti som även täcker arbete för att återställa, alltså i princip nytt badrum. Men då krävs att det fullt ut installeras "by the book", protokoll på alla kontroller utförda av behörig.
Precis så.
Ebeco som jag har installerat några gånger ger 25 års garanti. Men för att få denna långa garanti så måste installationen utföras helt "by the book", med protokoll, elektriker, tre besök med mätningar och foto eller skiss av hur slingan ligger förlagd. Sen måste man spara 1 kvm av klinkret för ev framtida reparationer. Och jag har för mig att de även yrkar på att få lägga klinker på klinker vid en ev framtida reparation.

Men visst kan man dock misstänka att de som har frikostiga garantier också har ganska hållbara produkter, annars skulle de nog inte bli så långlivade på marknaden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.