36 985 läst ·
37 svar
37k läst
37 svar
Säkra upp Från 16 till 20
Läste igenom vattenfalls avtal, föranmälan + färdigställande anmälan från behörig elektriker. Finns dock ett krypthål, avregistrera hela anläggningen och sedan registrera den. (Medans den är avregistrerad byt säkring) Men blir säkert dyrare....
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag är ganska säker på att min serviskabel är 5 x 50 mm2 aluminium.elmont skrev:
Aluminium för att det var billigare än koppar.
Det var vad de sa behövdes på grund av längden (>100 meter).
Och jag har bara 16 A huvudsäkringar.
Eller har jag missuppfattat det?
DEt är inte dyrt att låta en elektriker komma och fixa jobbet... max en 1000 lapp... inklusive pappersarbetet.
När vi i den brf jag bor i säkrade ner från 63A till mer normala 25A så betalade vi 761:- nu kom jag inte ihåg om det var ex moms eller inte. Men då ingick det även allt som behövdes bytas...
Sedan kan man fundera på varför vi hade en huvudsäkring på 63A överhuvudtaget... då detta bara är fastighets elen.
Sedan att jag fick tjafsa lite med mina kamrater i styrelsen är en helt annan sak... De köpte inte riktigt mina argument.... men dessa kan inget om el.... inget alls..... dom vet hur man sätter i en kontakt i väggen.... men där går gränsen
När vi i den brf jag bor i säkrade ner från 63A till mer normala 25A så betalade vi 761:- nu kom jag inte ihåg om det var ex moms eller inte. Men då ingick det även allt som behövdes bytas...
Sedan kan man fundera på varför vi hade en huvudsäkring på 63A överhuvudtaget... då detta bara är fastighets elen.
Sedan att jag fick tjafsa lite med mina kamrater i styrelsen är en helt annan sak... De köpte inte riktigt mina argument.... men dessa kan inget om el.... inget alls..... dom vet hur man sätter i en kontakt i väggen.... men där går gränsen
Klicka här för att svara