Vi har bott i vårt hus (byggt 1987) i ett drygt år nu, och en sak jag har funderat lite över är om något saknas på utblåset från ventilationen. Det sitter ett Rexovent aggregat på vinden, och utblåset går upp genom taket. Som synes på bilderna så är utblåset helt öppet, och regn och snö kan gå rakt in i ventilationskanalen. Det känns som att det borde sitta någon sorts hatt på utblåset, men jag vet inte säkert. Jag är också osäker på om det sett ut så hela tiden, eller om det är något som kanske har blåst bort under tiden vi bott här.
Jag hoppas att någon här kan säga om jag saknar någon del, och i så fall vad den delen heter och var jag kan få tag på den
Jag hoppas att någon här kan säga om jag saknar någon del, och i så fall vad den delen heter och var jag kan få tag på den
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tackar för svaret, misstänkte nästan det. Skulle jag tillverka det själv så skulle det nog se ganska hemskt ut, så får väl bli plåtslagare då, men det finns inget färdigt att köpa från nån ventilationsfirma då? Hur löser man infästningen, borde väl helst gå att demontera vid behov?
Klicka här för att svara