Tja!

Jag har en nilfisk alto med autostart som jag använder till sänksågen, slipmaskinen och lamellfräsen.
SÅÅÅ jävla bekvämt!!!

Nu fick jag ärva en grovdammsugare UTAN autostart utav frugans mormor som jag tänkte ha till kap o gersågen.

Jag märkte med en gång att jag saknade autostarten. Det blev jobbigt direkt att böja sig ner o starta o stoppa o starta o stoppa....

Hur i helvete ska jag lösa detta????

Jooo då! Trådlös strömbrytare 199kr på Clas Ohlson!

image_27.jpeg

image_24.jpeg

image_25.jpeg

Men jag måste förstås lacka o fjärrkontrollen till blå o röd😜

image_26.jpeg

Mvh Erik

• Gilla
rock_fc
  • Laddar…
Peter2400 skrev:
Snyggt, men hade det inte varit ännu enklare med ett grenuttag med masterstyrning.
Det här tex. [länk]
Inte lika coolt :cool:

Sätt en magnetkontakt på den och koppla ihop med Telldus, så blir det helautomatiskt.

Vipps så rusade kostnaden upp till 1400 mynt.

peternicklas
Ta nu inte bort glädjen från honom...

• Gilla
vincentt och 2 till
  • Laddar…
Peter2400 skrev:
Snyggt, men hade det inte varit ännu enklare med ett grenuttag med masterstyrning.
Det här tex. [länk]
Satt i en liknande situation då jag fick en grovdammsugare till övers. Testade både en nexa kontroll och en grendosa(eftersom jag hade båda hemma). Tyckte de fungerade bättre med nexa kontrollen, grendosan bröt så fort du släppte knappen. Samt att skulle du använda dammsugaren till något annat behövde du antingen ändra kontakten eller köra sågen ;)

Fördelen med fjärrstyrt uttag är att man kan köra på olika säkrade uttag :)

Tänk bara på att välja en som klarar belastningen på de maskiner du skall köra. Har för mig Nexas "riktiga" sortiment klarar högre än den billiga.

Det finns skarvdosor med master-slave-funktion. En sån borde funka. Det gäller dock att se till att masteruttaget klarar effekten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.