10 412 läst ·
8 svar
10k läst
8 svar
Saknar du autostart på dammsugaren? Här har du lösningen!
Tja!
Jag har en nilfisk alto med autostart som jag använder till sänksågen, slipmaskinen och lamellfräsen.
SÅÅÅ jävla bekvämt!!!
Nu fick jag ärva en grovdammsugare UTAN autostart utav frugans mormor som jag tänkte ha till kap o gersågen.
Jag märkte med en gång att jag saknade autostarten. Det blev jobbigt direkt att böja sig ner o starta o stoppa o starta o stoppa....
Hur i helvete ska jag lösa detta????
Jooo då! Trådlös strömbrytare 199kr på Clas Ohlson!

Men jag måste förstås lacka o fjärrkontrollen till blå o röd😜

Mvh Erik
Jag har en nilfisk alto med autostart som jag använder till sänksågen, slipmaskinen och lamellfräsen.
SÅÅÅ jävla bekvämt!!!
Nu fick jag ärva en grovdammsugare UTAN autostart utav frugans mormor som jag tänkte ha till kap o gersågen.
Jag märkte med en gång att jag saknade autostarten. Det blev jobbigt direkt att böja sig ner o starta o stoppa o starta o stoppa....
Hur i helvete ska jag lösa detta????
Jooo då! Trådlös strömbrytare 199kr på Clas Ohlson!

Men jag måste förstås lacka o fjärrkontrollen till blå o röd😜

Mvh Erik
Snyggt, men hade det inte varit ännu enklare med ett grenuttag med masterstyrning.
Det här tex. http://www.kjell.com/se/sortiment/e...-8-vags-grenuttag-med-permanenta-uttag-p67704
Det här tex. http://www.kjell.com/se/sortiment/e...-8-vags-grenuttag-med-permanenta-uttag-p67704
Sätt en magnetkontakt på den och koppla ihop med Telldus, så blir det helautomatiskt.
Vipps så rusade kostnaden upp till 1400 mynt.
Vipps så rusade kostnaden upp till 1400 mynt.
Satt i en liknande situation då jag fick en grovdammsugare till övers. Testade både en nexa kontroll och en grendosa(eftersom jag hade båda hemma). Tyckte de fungerade bättre med nexa kontrollen, grendosan bröt så fort du släppte knappen. Samt att skulle du använda dammsugaren till något annat behövde du antingen ändra kontakten eller köra sågenPeter2400 skrev:
Klicka här för att svara