Ja, det kan du. Att sätta en med lägre öppningstryck än originalet är normalt inte fel, och med ditt normala systemtryck så räcker 2,5 bar utmärkt.
Edit:
Nej inte rakt av, det kan du inte eftersom den som sitter har invändig gänga på inloppet och den i länken har utvändig gänga.
Edit2:
Den som sitter är likt följande, har ej koll på storleken på anslutningarna på befintliga,
https://www.vvsochbad.se/sakerhetsventil-12-25-bar-1009276