Hello!
Vi har flyttat på varmvattenberedaren (en Thermia MK300) till andra delen av rummet där det inte finns någon golvbrunn. Istället har vi en liten skål under säkerhetsventilen som vi får tömma i princip varje dag. Jag undrar om det är så att vi faktiskt ska stänga den istället?
Jag tänker alltså på kranen till höger med det korta röret. Måste vi ha den öppen så att vi behöver tömma hela tiden eller går det att stänga den?
Vi har flyttat på varmvattenberedaren (en Thermia MK300) till andra delen av rummet där det inte finns någon golvbrunn. Istället har vi en liten skål under säkerhetsventilen som vi får tömma i princip varje dag. Jag undrar om det är så att vi faktiskt ska stänga den istället?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tänker alltså på kranen till höger med det korta röret. Måste vi ha den öppen så att vi behöver tömma hela tiden eller går det att stänga den?
Kan du inte dra såna här delar, och leda bort vattnet till där du har golvbrunn ?
http://www.rinkabyror.se/artiklar/a...loppsror-och-delar/vita-avloppsror-och-delar/
http://www.rinkabyror.se/artiklar/a...loppsror-och-delar/vita-avloppsror-och-delar/
Produkter som diskuteras: "avloppsror"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Jag har samma problematik men en större burk så jag behöver bara tömma en gång i veckan. 
Min tanke är att sätta en tvät-/diskmaskinsanslutning på avloppet till handfatet och helt enkelt dra en slang emellan.
http://www.rinkabyror.se/artikel/purus-diskmaskinansl-32-vit/
Har köpt grejorna men inte haft ork att montera ännu...
Nu kommer jag att sätta denna anslutning under vattenlåset så det finns väl en viss risk att det kan komma upp lite lukt men då får jag åtgärda det om det händer
Min tanke är att sätta en tvät-/diskmaskinsanslutning på avloppet till handfatet och helt enkelt dra en slang emellan.
http://www.rinkabyror.se/artikel/purus-diskmaskinansl-32-vit/
Har köpt grejorna men inte haft ork att montera ännu...
Nu kommer jag att sätta denna anslutning under vattenlåset så det finns väl en viss risk att det kan komma upp lite lukt men då får jag åtgärda det om det händer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden