Hej! Jag och Sambon har precis köpt vårt andra
hus och håller på med lite småfix och inflytt.

Gick ner i krypgrunden för att lista ut vad den konstiga trekanten i badrummet är som vi har tänkt renovera. Tror de är en gammal murstock som ej är bärande.

Hittade då att bla, de 2 Trygghetsvakter var ej inkopplade, tror inte de varit de sen de förra husägarna köpte huset för ett år sen drygt. Lite byggskrot och annat skräp som jag började ta bort från byggplasten som ligger på backen.
Gick in i hörnet som är under köket. Där var de en stor hög med gammal isolering och fuktig jord uppe på plasten. Började rensa och tänkte byta ut plasten i de utrymmet iaf så de blir bättre än från början. Efter jag rensat bort allt ser jag en bir kopparrör som kommer ut bland alla rör där i hålet. Lite undersökning så ser jag att se är röret från säkerhetsventilen som droppar där, rakt uppe på plast,isolering, jord och mm.

De gjordes en besiktning för drygt ett år sen och de enda besiktningsmannen anmärkte på var att de var ett golvbjälklag som var dåligt. Inget om byggskräp och fuktig jord.

Känns som fel sätt att dränera ut vv-beredare i krypgrund bara sådär. De borde väl gå till ett avlopp eller motsv?

/Carlsson

• Oorganiserat, rörigt kryputrymme med rör, kablar, sten och plast. Verkar vara under renovering eller reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett oustädat, rörigt källarutrymme med träbjälkar, plast, skräp, ledningar och genomskinligt tak.
    Skapa konto
  • Ritning av husplan med markerat område, badrum, sovrum, källare och kök synliga.
    Skapa konto
  • Rörledningar, avstängningsventil, isolering, avloppsrör, delvis oputsad vägg, finger som pekar.
    Skapa konto
  • Rörmokeri och elledningar i krypgrund med isolering och synliga rörsammanfogningar.
    Skapa konto
Ja absolut! Problemet är om inte annat är om det blir fel på säkerhetsventilen å börjar läka. Kan bli många liter hundra liter på ett dygn. Bästa är om man kan ha koll på den så det inte kan hända

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.