Om man vill hålla stilen i sitt hem finns ju både ölöppnare och grillbestick med klassiska handtaget. Det är ju egentligen det röda handtaget som är ”varumärket”. Går inte att köpa dessa lösa vad jag vet.

Set med fyra knivar i en ask, alla med klassiska röda handtag och bladen märkta med "MoraKniv".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Framtidsfabriken och Jonas Birgersson. Samma hysteri som nu med NoVolt utan att inse att det var en bubbla.

Samma med Fermenta och Reefat…

S Saelen skrev:
Framtidsfabriken och Jonas Birgersson. Samma hysteri som nu med NoVolt utan att inse att det var en bubbla.

Samma med Fermenta och Reefat…
Reefat en person jag helst vill glömma, efter Fermenta startade han ett nytt bolag Hebi Health Care som givetvis också gick i konkurs 2012. Hade själv ett litet innehav i det bolaget men rörde sig om ett fåtal tusen som gick upp i rök. Numera är han väl närmare åttio år och det är länge sedan man hört något om honom.

F frasen_36 skrev:
Jo det vet jag. Bara reagerade mot begreppet trådspelare i sammanhanget stereo. 👍
Dock inte helt orimligt. Med ett pilottonssystem skulle man kunna köra stereo med trådspelare men jag misstänker att frekvensomfrånget var så begränsat att det knappast skulle uppfylla ens DIN 45500, en annan sak vi glömt bort.

C
A Anders_Nilsson skrev:
Dock inte helt orimligt.
Ha ha, what? Vi pratar 1940-tal här. Rörteknik och kanske uppåt 5 kHz frekvensomfång trots hög trådhastighet. FM-radio har precis uppfunnits.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Brevknivar, förr ett nödvändigt redskap på var mans skrivbord.
Numera i stort onödiga då man knappt får fysiska brev längre.

• Tre olika dekorativa brevknivar i metall på en yta, inklusive en med en elefantdetalj och en annan med inskriptionen "FILM AB FOCUS".
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Brevknivar, förr ett nödvändigt redskap på var mans skrivbord.
Ligger en på mitt skrivbord som används regelbundet.

• Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
F
A Anders_Nilsson skrev:
Dock inte helt orimligt. Med ett pilottonssystem skulle man kunna köra stereo med trådspelare men jag misstänker att frekvensomfrånget var så begränsat att det knappast skulle uppfylla ens DIN 45500, en annan sak vi glömt bort.
Jo, helt orimligt såväl elektriskt som mekaniskt.

Alfredo Alfredo skrev:
Ligger en på mitt skrivbord som används regelbundet.
På mitt skrivbord också, fast min är säkert tuffare än din.. 😀

Kapsyl Kapsyl skrev:
På mitt skrivbord också, fast min är säkert tuffare än din.. 😀
Garanterat. Min är väldigt otuff...

De här ser man inte heller så ofta på dagens skrivbord, skrin för frimärken och bordskalender i Bauhausdesign (den tyska designskolan inte byggvaruhuset).

• Bordskalender och dekorerat skrin i Bauhausdesign på ett skrivbord.
    Skapa konto
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Inte bortglömd. Används ganska ofta.
Brevkniv med ugglefigur på träbord.
Skapa konto

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Inte bortglömd. Används ganska ofta.
[bild]
En för stora brev och en för små. De används varannan dag, när posten kommer. Två dekorerade brevknivar i trä, liggande på ett träbord. En är större, båda används för att öppna post.
Skapa konto

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Garanterat. Min är väldigt otuff...
Min brevöppnare är en bajonett m/96 som fått ett fredligare jobb. Arvegods efter min far som försnillade den när han muckade från hemvärnet i början på -80-talet.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
M Mats_R skrev:
En för stora brev och en för små. De används varannan dag, när posten kommer.[bild]
Roligt att se dessa som förmodligen kommer från Kenya, min far hade importfirma under sextio och sjuttiotalet och importerade dessa via firman Dynäs import. Vet att jag ska ha den gamla katalogen liggande någonstans, har för mig de kostade ett par kronor styck på den tiden.

• Fem träslevar och gafflar med snidade huvuden och detaljer som verkar vara afrikansk konst, förmodligen importerade från Kenya på 1960- eller 1970-talet.
    Skapa konto
  • Gilla
Mats_R
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.