RoTe
Min 37 år gamla bil spelar endast radio eller kassettband, har hela mittkonsollen full med band.

RoTe
useless useless skrev:
Du får önska en sån här i julklapp:

[länk]
Varför det? Jag köpte en 37 år gammal bil av en anledning...

• Älska
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Vill minnas att relästyrda knappar var lite häftigt??

D Dilato skrev:
Min bil just nu.
[bild]
Och min bil:
Instrumentbräda i bil med en Alpine bilstereo, ratt och ventilationsreglage synliga. Uppgradering med 3.5mm-anslutning nämns i texten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppgraderat med en 3.5mm anslutning

useless useless skrev:
IBM började med elektriska skrivmaskiner på 30-talet. Kulorna, selectric, kom på 60-talet.
Jag skrev examensarbeten på en sådan för dom kompisar som inte hade tid eller var okunniga.

RoTe RoTe skrev:
Varför det? Jag köpte en 37 år gammal bil av en anledning...
Ok. Men du vet väl att man kan köpa kassettspelare till lite nyare bilar också?

RoTe
useless useless skrev:
Ok. Men du vet väl att man kan köpa kassettspelare till lite nyare bilar också?
Var sak har sin tid.

RoTe RoTe skrev:
Var sak har sin tid.
Kassetter är för mig en svunnen tid, idag Spotify och före det var det USB med rippade CD.

imported_Benno imported_Benno skrev:
[bild]
Köpte första varianten för att ha vid bilkörning, men man hörde inget i den.. kan ha att göra med att man åkte jänkare 😅

Två äldre bilhandsfree-enheter ligger på ett trägolv, den övre är silvergrå och svart medan den nedre är svart med en blå del.
Skapa konto

Maria T
DennisCA DennisCA skrev:
Är det nån som kommer ihåg dessa, eller var de mera en finsk grej? De säljs på nytt som LED versioner nu för tiden.

[bild][bild]
Har en blå sådan, arv efter farfar.

Tokslut Tokslut skrev:
Köpte första varianten för att ha vid bilkörning, men man hörde inget i den.. kan ha att göra med att man åkte jänkare 😅

[bild]
Då skulle du haft en sådan här i stället, den hade överröstat vilken jänkare som helst.😀

• En SuperTooth Bluetooth-högtalare med volymkontroll och samtalsknapp, designad för att överrösta höga ljud.
    Skapa konto
C
B Bitterhetsakademin skrev:
Hänglås från tiden då det fortfarande fanns ett antal låsfabriker i Eskilstuna.
Anchor lås finns åtminstone kvar... 🙂

Anchor Lås AB företagsbeskrivning med fokus på tradition och kvalitet inom låstillverkning i Sverige.

B Bitterhetsakademin skrev:
Typografi är ett intressant ämne, tyvärr verkar de flesta bara använda de vanligaste standardtypsnitten. Kan vara kreativt att prova sig fram och hitta sina favoriter. Så länge man undviker Comic Sans i seriösare sammanhang går det mesta att använda. Tysk frakturstil får väl också nyttjas med omdöme då den dels inte är så lättläst för de yngre men även kan ge negativa associationer.
Det gäller att ha läst sin Valter Falk och förstått den. 🤓

ISBN 91-7324-345-0

C cpalm skrev:
Anchor lås finns åtminstone kvar... 🙂

[bild]
Ja någon spillra finns kvar men jag vill minnas att merparten såldes till Assa. De tillverkar mest avancerade säkerhetslås och inte så mycket för vanliga konsumenter, om du inte är ute efter ett hänglås till en sprängkista eller liknande. Även Assa tillverkar det mesta i låglöneländer förutom premiumprodukter. Deras kvalitetslås tillverkades i alla fall tidigare i Danmark.

• Öppet Assa Ruko hänglås med tre nycklar på vit bakgrund.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.