P Pin skrev:
Säng med inbyggd stereo.
Fynda begagnad för 200 kr och pimpa din sänggavel!
[bild]
Minns att min farbror hade en säng med inbyggd radio på 80-talet nån gång, och hur häftigt man tyckte det var... 😂

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Säng med inbyggd stereo.
Fynda begagnad för 200 kr och pimpa din sänggavel!
[bild]
Ja, de sängarna var häftiga. Vi hade en sån med plyshtäckt gavel och kromlister😀. Inköpt -82

• Gilla
Pin
  • Laddar…
M Mats_R skrev:
Ja, de sängarna var häftiga. Vi hade en sån med plyshtäckt gavel och kromlister😀. Inköpt -82
Jag träffade en tjej som hade en sådan, med breda sidostycken och en kupol med roterande discokula över huvudenden. Alltihop var även här klätt i röd plysch. Kitsch. Är bara förnamnet. Min mormor skulle sagt att det där var ingen säng för fina flickor. Fin eller inte. Kul var det!😍

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Tro inte på din mormor, det låter som en rolig och fin flicka.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Precis, en flicka med sådant teknikintresse bör få mycket uppmärksamhet och uppskattning.

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Tjänsteresa med tåget idag.
Det var ett tag sedan jag åkte tåg sist, jag noterar att man inte längre ser banvallen genom toalettstolen.

/Höghus

Skylt med texten "Använd ej klosetten, då tåget gör uppehåll å station!" på en tågvagn.

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Det var ett tag sedan jag åkte tåg sist, jag noterar att man inte längre ser banvallen genom toalettstolen.

/Höghus

[bild]
Ett hyss man kunde göra var att låta en rulle toapapper rullas ut då man passerade en station där tåget inte stannade. Har jag hört, av en vän.

• Haha
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:

/Höghus

[bild]
Konduktör med klipptång hör väl hemma i tråden?
Nu ville han inte ens titta på biljetten.

/Höghus

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
60-tals bilpotpurri.
[bild]
Var hittade du den bilden? Ser väldigt mycket ut som en fyrdörrars Ford Corsair. Fast det kan ju vara nån taunus-variant, dem vet jag inte så mycket om.

/Andreas

E eal skrev:
Var hittade du den bilden? Ser väldigt mycket ut som en fyrdörrars Ford Corsair. Fast det kan ju vara nån taunus-variant, dem vet jag inte så mycket om.

/Andreas
Jag vet inte vilken av bilderna du tänker på, men den med barnstolen är jag ganska säker på är en Volvo PV eller en folkvagn.

E eal skrev:

/Andreas
Bara nån slumpbild på nätet, kommer inte ihåg varifrån.
Kan det vara en Bubbla?

/Höghus

Äsch, citeringen tog ju bort bilden... Den med hunden på hatthyllan.

/Andreas

Bilden med barnstolen på ryggstödet är en VW bubbla...

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
C camaro z28 skrev:
Bilden med barnstolen på ryggstödet är en VW bubbla...
Vi hade en sådan då jag var riktigt liten. Jag brukade krypa upp och åka i "gropen" bakom baksätet. Det var bäst utsikt därifrån.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.