Intet Intet skrev:
Lap Powers reklam var väldigt kontroversiell i det jämställda Sverige. Snygging med de'colletage passade inte in. Det blev debatt med Sivert Öholm.

Företagets annonser där Claes fru Helen Wellton förekom flitigt på bild tillsammans med företagets produkter drog till sig Jämställdhetsombudsmannens (JämO) uppmärksamhet. Annonserna anmäldes två gånger av JämO till Näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam (ERK). Första gången blev hon friad. Den andra gången blev hon fälld för sitt leende, som ERK ansåg "signalerar sexuella inviter".

[bild]
Men det fattar ju alla, dekoltage var absolut inte till för att dra till sig uppmärksamhet.
Nej, som hon Ribbing sa en gång, vissa kvinnor blir så varma så de behöver blotta bysten för att kyla ned sig...

• Haha
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Men det fattar ju alla, dekoltage var absolut inte till för att dra till sig uppmärksamhet.
Nej, som hon Ribbing sa en gång, vissa kvinnor blir så varma så de behöver blotta bysten för att kyla ned sig...
Sade hon det? Fantastiskt bra. Kvinnor hade inga svettkörtlar. De reglerade kroppstemperaturen via munnen och barmen. Äntligen har jag fattat varför flickor gjort det de gjort. Men, då kommer frågan. -"Hur reglerar de kroppstemperaturen nu?

Intet Intet skrev:
Sade hon det? Fantastiskt bra. Kvinnor hade inga svettkörtlar. De reglerade kroppstemperaturen via munnen och barmen. Äntligen har jag fattat varför flickor gjort det de gjort. Men, då kommer frågan. -"Hur reglerar de kroppstemperaturen nu?
Jo hon sa så en gång så som svar på en fråga om varför kvinnor hade djupa dekoltage och sedan tyckte att det var otrevligt när män tittade på dem.
Sen kom hon med en krystad förklaring om att hon bara skämtade, nåt riktigt svar kom aldrig.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
hsd
I alla fall så sålde de bra mycket under några år, sen blev det platt fall

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
I alla fall så sålde de bra mycket under några år, sen blev det platt fall
Ja men det var ju en omstrukturering av hela branschen som skedde. Många småspelare som försvann.

A AndersS skrev:
Det som kallades Mellanöl och man köpte i livsmedelsaffär. Fick inte säljas på kvällar eller söndagar då det täcktes över.
"Mellanöl – Wikipedia" [länk]
Fina tider 1978

Ni som varit med förr
D DIF60 skrev:
Fina tider 1978
Och före det fanns Kum , kostade 25 öre 33 cl. Var liksom vattnig mellanöl.

Och Edit noll % i det

Redigerat:
  • Gilla
DIF60
  • Laddar…
E Eld skrev:
Ja men det var ju en omstrukturering av hela branschen som skedde. Många småspelare som försvann.
Och nu monopol

Idag luktade den speciella doften av nyklippt gräs. Det verkar som de första klippningar luktar intensivare, eller så är luktsinne inte avtrubbat ännu. Jag tycker det luktar gott, även om jag i mitt inre ser att varje gräsblad skriker ut sin smärta.

• Gilla
Alti
  • Laddar…
hsd
E Eld skrev:
Eller så berodde det på dålig eller ingen kund skötsel, vägrar garanti , hänvisar till tillverkaren osv.

60-tals bilpotpurri.

/Höghus

Barnstol monterad i baksätet av en 60-tals bil i grå klädsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilden visar tre personer i hjälmar framför en bil på 60-talet i Linköping, med text om bilhjälmens introduktion maj 1966. Vintage bilinteriör från 1960-talet med en taxfigur på baksätet.
Skapa konto
Bilens underrede med en jordningsrem märkt "Earth Belt" som når marken.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
cpalm och 12 till
  • Laddar…
Hittade denna hemma hos morsan.

Lyckliga hemmafruar är en bristvara nu för tiden.

Förpackning av Lux tvåflingor med bild på leende kvinna och barn mot blå bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Hittade denna hemma hos morsan.

Lyckliga hemmafruar är en bristvara nu för tiden.

[bild]
Jag är en, relativt, lycklig hemmaman.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Jag är en, relativt, lycklig hemmaman.
Kurt Olsson?

Säng med inbyggd stereo.
Fynda begagnad för 200 kr och pimpa din sänggavel!
Radio- och kassettdäck i metallmonterat på hylla, del av projekt för att integrera stereo i sänggaveln.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.