Åååh, en sån hade ju jag men helt glömt bort :)

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
kisumisu
Tule54 Tule54 skrev:
Och samlade in tidningar som såldes till skrothandlarn. Inte populärt hos fadern när han fick köra dem till honom med bilen. 😀
Vad är det här för grej?

Såg en gammal barntvserie med barnen där dom just samlade in gamla tidningar som såldes. När slutade man med det?

Jag minns bara tidningsinsamlingen som vi har än idag.

kisumisu kisumisu skrev:
När slutade man med det?
När porrtidningarna började hamna i insamlingen.

• Gilla
  • Haha
Lilak och 3 till
  • Laddar…
kisumisu
useless useless skrev:
När porrtidningarna började hamna i insamlingen.
Haha ja det minns man!

Ingen som kommer ihåg lumpsamlaren (tras juden) som höll till i Norra Hammarby hamnen ungefär vid Folksam?
Han köpte upp lump, sorterade, fixade till & sålde sedan trasor & trassel i många olika kvaliteter.
Vi köpte bomullstrasor & trassel av honom.

E Edlunn skrev:
Jag övningskörde 1977 och då var det magnet på baksidan av skylten som var i plast.
Magnetskyltarna var lyxvarianten. De låg i dikena längs vägarna eftersom de lätt blåste av från bilen.

RoTe
imported_Benno imported_Benno skrev:
Magnetskyltarna var lyxvarianten. De låg i dikena längs vägarna eftersom de lätt blåste av från bilen.
Min far hade tapetserat hela soprumsskåpet med övningskörningsskyltar som han hittat, säkert nästan 100 st. Sen gick han bort och när jag skulle övningsköra var det ÖVNINGSKÖR som gällde... #kapitalism

• Wow
Testarn
  • Laddar…
Kulkrossaren nummer ett från 70-talet!

https://sl.bing.net/d2YIzJZnmUe

Dvs 3-växlad pojkcykel med växelväljare i form av en stor spak monterad på övre ramröret. Gav lätt upphov till falsettskrik vid krasch.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:

[länk]

Dvs 3-växlad pojkcykel med växelväljare i form av en stor spak monterad på övre ramröret. Gav lätt upphov till falsettskrik vid krasch.
Rodeo

A Anders_Nilsson skrev:

[länk]

Jag får fortfarande falsettröst i trängda lägen.

• Haha
Kramla
  • Laddar…
Minns ni att det bara var några år sen som musikspelaren i hemmet var större än tv:n, som i bästa fall var på 28 tum?
Vintage ljudsystem större än en 28-tums TV, med högtalare, förstärkare och skivspelare, mot en brun vägg med inramade foton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
MultiMan och 13 till
  • Laddar…
Maria T
Keiller Keiller skrev:
Minns ni att det bara var några år sen som musikspelaren i hemmet var större än tv:n, som i bästa fall var på 28 tum?
Nu är jag ju uppvuxen i en ganska liten lägenhet i Stockholms innerstad så min skivspelare var på undantag i hörnet av rummet, men jag har minnen, fina såna, av besök hos släktingar som bodde i radhus, kanske även villor, och där fanns något som hette gillestuga och där var musiken, och dess möbel, ett eget kapitel.
Ett Halleluja-moment från den musiktroende - blinkande ljus, stora högtalare, ofta en mansperson som skulle välja musik (det sista lite trist) för att det var viktigt att handha skivspelaren korrekt.

Kul minne, måste nu försöka minnas vad det var vi lyssnade till (1970-1974).

Maria T Maria T skrev:
Kul minne, måste nu försöka minnas vad det var vi lyssnade till (1970-1974).
Boney M?

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Boney M?
Les humphries singers. Där var Liz Mitchell medlem, och blev sedamera sångerska i .... Boney M😁

Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Du har nog felpostat. Här pratar vi riktiga karlar.
Riktiga karlar, saker vi glömt bort att de funnits. 🤔

• Haha
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.