1 648 398 läst ·
14 729 svar
1648k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Utomlands var det vanligt att något av barnen fick några slantar i fickan och en sejdel att springa ner med tillH HSP skrev:Minns när man fick springa till kiosken och köpa röka åt min äldre bror... Fick en slant att köpa godis för som betalning... Gul blend long tror jag de cigaretterna hette..
Var 7-8år kanske, uppenbarligen Inget ålderskrav. Fungerade nog bra ändå då jag än idag inte är rökare... Jag har dock provat röka men då var jag betydligt äldre 12år kanske..
puben/restaurangen för att flylla den så att far fick öl till maten.
Minns att så många hockeyspelare var målare , undrar varför ?P pmd skrev:
Morsan skänkte bort min samling med hockey och fotbollskort från 60-70 talet
Alla gamla hederliga korvkiosker ! Och framförallt Nestors korv !
Jobbade på Ericsson i Sundbyberg på 90 talet och Nestor´s tillverkning låg några kvarter bort, någon j*vel tuttade eld på fabriken mitten av 90 talet, sen vet jag inte vad som hände ?
Korven hade lite hästkött i sig vilket gav en god smak.
Jobbade på Ericsson i Sundbyberg på 90 talet och Nestor´s tillverkning låg några kvarter bort, någon j*vel tuttade eld på fabriken mitten av 90 talet, sen vet jag inte vad som hände ?
Korven hade lite hästkött i sig vilket gav en god smak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns fortfarande god mat i krokarnaF fusion skrev:
www.hamburgerkoket.se
Kinaskon, vilket skräp med sin stenhårda plastsula...

Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 926 inlägg
Skogsägare
· 21 926 inlägg
Det är väl borta nu va? Så små barn ska inte behöva ta ansvar för andra barns säkerhet tror jag tanken är.L lat skrev:
Sympatiskt på sitt sätt samtidigt som jag också gillar tanken att lära sig ta ansvar, även om det egentliga ansvaret i situationen förstås är bilisternas.
Silver dollar! Jag hade ett par vinröda manchester. Så snygga, och man fick med en nyckelring med en silverdollar!MultiMan skrev:
När det gällde det med övergångställe så försvann det väl i samband med zebralagen. 2000?Nötegårdsgubben skrev:
Minns jag rätt så hindrade "skolpolisen" gående barn att gå över när bilar kom.

Skogsägare
· 21 926 inlägg
Tydligen hängde de med i Stockholm till 2013. Lustigt, jag hade gissat på tidigt 90-tal. Men uppfriskande med något man tror är 25–30 år sen och det visar sig vara mindre än tio. Motsatsen blir vanligare och vanligare annars…
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 413 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 413 inlägg
Nu minns jag att mina första jeans jag köpte på det nyöppnade JC (då Junior Center, senare Jeans & Clothes) i Hässleholm, tror det var runt 1974, var just Silver dollars!K Kirre2 skrev: