Jag minns det där spolandet hit och dit för att hitta var ett program faktiskt började eftersom man emellanåt tog i lite extra med tiden för att verkligen inte missa att spela in hela programmet.. Men samtidigt har jag något minne i huvudet av att ha haft en spelare som kunde känna av själv var en inspelning började. Men å andra sidan, ju mer jag tänker på det nu desto säkrare blir jag på att det var en kassettbandspelare i en stereoanläggning som hade den funktionen. Att den helt enkelt kände av att det blev tyst mellan två låtar och då själv slutade snabbspola.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Nu kom jag ihåg min freestyle bandspelare…om jag tryckte in spolknappen halvvägs så hördes ljudet i hörlurarna som ”Piff och Puff” språket och när det blev helt tyst så visste man att man var mellan låtarna😀

• Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Nu kom jag ihåg min freestyle bandspelare…om jag tryckte in spolknappen halvvägs så hördes ljudet i hörlurarna som ”Piff och Puff” språket och när det blev helt tyst så visste man att man var mellan låtarna😀
Kassettbandräknare och musiksensor på äldre ljudutrustning. Digital display visar nummer "3". Röd LED-belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller så har bandspelaren inbyggd sökning. Tryck in en siffra mellan 1 och 9 så lyssnar bandspelaren själv på Piff och Puff och startar sedan vald låt.

• Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Efter att ha tillbringat lite tid i vårat sydvästra grannland såg jag en företeelse jag glömt att den finns - Växlingskontor med långa köer av turister.

Varför växlar folk pengar över huvud taget? I princip alla butiker tar ju kort och lokal valuta går att ta ut i valfri uttagsautomat (troligen till en bättre kurs än växlingsluckan).
Det kan ju inte bara vara kriminella penningtvättare som går runt med större mängder kontanter som måste växlas in?
Res gärna till Portugal, det är väldigt trevligt. Men du klarar dig inte långt utan kontanter, Cash is King!

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Chubba Chubba skrev:
Res gärna till Portugal, det är väldigt trevligt. Men du klarar dig inte långt utan kontanter, Cash is King!
Jag var där i juni och gjorde inte av med några kontanter alls. Kort accepterades överallt.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
J
Keiller Keiller skrev:
Den har försvunnit. För den som till äventyrs inte vet vad Showviewkoden var för något så kommer här en bild av en tidnings tv-tablå från '94.

[bild]

Ifall man ville spela in t.ex Svensson Svensson på video kunde man knappa in koden [332897] så skötte vhs-bandspelaren resten 😃
Seinfeld. 1994. Det känns inte länge sen, jag gillar Seinfeld. Jag fick ett ryck och tittade på första episoden för nån vecka sen... Och den kändes väldigt gammal. Seinfeld körde nånstans mitt imellan första och sista episoden en saab cab.

Läste också nyss att om Back to the Future spelades in idag, så skulle de åka tillbaka till 1993. (Originalet 1985->1955). Altså. Jag är isåfall Marty McFlys farsa då.

• Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Och den kändes väldigt gammal. Seinfeld körde nånstans mitt imellan första och sista episoden en saab cab.
Var det för just gamla bilmodeller o dyl eller menar du pga "Seinfeld effekten"?

Jonas Persson
Sheriffen i Övergran som vinkade till alla bilar i 57 år.

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
En bild på en godisförpackning med tecknad figur, märkt "KNASEN", chokladdrageér, gräddkola.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Åbyfor och 14 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Den där fanns ibland som lösviktsgodis, då blev jag glad 😍

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Sheriffen i Övergran som vinkade till alla bilar i 57 år.

[media]
Jag vinkade tillbaka 👍😊

• Gilla
gone_fishing och 3 till
  • Laddar…
Det har skrivits mycket om gamla TV-serier i den här tråden, men jag minns inte om nån har nämnt Kapten Kloss? Polsk äventyrsserie från andra världskriget om den osannolikt patriotiske och hjältemodige kapten Kloss, som infiltrerar tyskarnas säkerhetstjänst. Sändes i svensk TV år 1970.

• Gilla
Stiftet
  • Laddar…
Säkert postat redan men... 😇😂😋🤢
En grön flaska märkt "HOOCH Alcoholic Lemon Brew" med citronmotiv och svart-gula etikettdesigner.
Skapa konto

Minns det som gott de första och som diskvatten när man började närma sig slutet på sin halva av lådan. 😂

• Gilla
  • Haha
maria01 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
En Lördagsgodis favorit när jag var barn (uppskattar mjuk gräddkola med choklad även i vuxen ålder 😉

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
påtal om lördasgodis Tom&jerry påsen 😍

• Gilla
  • Wow
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.