1 749 462 läst ·
15 773 svar
1749k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jag minns det där spolandet hit och dit för att hitta var ett program faktiskt började eftersom man emellanåt tog i lite extra med tiden för att verkligen inte missa att spela in hela programmet.. Men samtidigt har jag något minne i huvudet av att ha haft en spelare som kunde känna av själv var en inspelning började. Men å andra sidan, ju mer jag tänker på det nu desto säkrare blir jag på att det var en kassettbandspelare i en stereoanläggning som hade den funktionen. Att den helt enkelt kände av att det blev tyst mellan två låtar och då själv slutade snabbspola.
Res gärna till Portugal, det är väldigt trevligt. Men du klarar dig inte långt utan kontanter, Cash is King!useless skrev:
Efter att ha tillbringat lite tid i vårat sydvästra grannland såg jag en företeelse jag glömt att den finns - Växlingskontor med långa köer av turister.
Varför växlar folk pengar över huvud taget? I princip alla butiker tar ju kort och lokal valuta går att ta ut i valfri uttagsautomat (troligen till en bättre kurs än växlingsluckan).
Det kan ju inte bara vara kriminella penningtvättare som går runt med större mängder kontanter som måste växlas in?
Seinfeld. 1994. Det känns inte länge sen, jag gillar Seinfeld. Jag fick ett ryck och tittade på första episoden för nån vecka sen... Och den kändes väldigt gammal. Seinfeld körde nånstans mitt imellan första och sista episoden en saab cab.Keiller skrev:
Läste också nyss att om Back to the Future spelades in idag, så skulle de åka tillbaka till 1993. (Originalet 1985->1955). Altså. Jag är isåfall Marty McFlys farsa då.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 206 inlägg
Var det för just gamla bilmodeller o dyl eller menar du pga "Seinfeld effekten"?J JohanLun skrev:
Det har skrivits mycket om gamla TV-serier i den här tråden, men jag minns inte om nån har nämnt Kapten Kloss? Polsk äventyrsserie från andra världskriget om den osannolikt patriotiske och hjältemodige kapten Kloss, som infiltrerar tyskarnas säkerhetstjänst. Sändes i svensk TV år 1970.