Eriksgatan
Magrutor. Någon som vet vart de tog vägen?

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
useless och 6 till
  • Laddar…
Eriksgatan Eriksgatan skrev:
Magrutor.
Jag önskar att jag kunde säga att jag har ett minne av dem (eller att jag glömt bort det minnet).

• Gilla
Eriksgatan
  • Laddar…
:)
Nuförtiden har jag sexpacket i kylen.
Magen har blivit -ett-pack…

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
possum77 possum77 skrev:
1997 hade jag en kompis som jobbade på Telia så jag fick ett ”guldnummer” gratis. Jag har fortfarande kvar det :)
När jag var liten hade jag en kompis som hade telnr 123 45. Hans pappa jobbade på Televerket.

Vårt nummer började med 112 så 1996 ändrades föräldrarnas nummer till att börja med 552 istället. Jag har fortfarande inte blivit van vid det.

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Här fick de som började på 112xx en till siffra så det blev 6112xx men det kanske beror på att vi hade telefonnummer med fem siffror... Kanske inte fungerade om man redan hade sex siffror.

Lokalt gick 123 45 till butiken Expert...
Expert har också försvunnit. Expert i Sverige gjorde KK 2012...
Minns jag köpte min första DVD spelare på expert...en JVC som fungerar ännu men nu är det barnen som kikar på lite gamla barn DVD...

Redigerat:
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
optimum
Om det är något jag verklige vill glömma så är det den här inklusive skiten vi fick från Kina.

Man vid talarstol under presskonferens om covid-19.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H HSP skrev:
Här fick de som började på 112xx en till siffra så det blev 6112xx men det kanske beror på att vi hade telefonnummer med fem siffror... Kanske inte fungerade om man redan hade sex siffror.

Lokalt gick 123 45 till butiken Expert...
Expert har också försvunnit. Expert i Sverige gjorde KK 2012...
Minns jag köpte min första DVD spelare på expert...en JVC som fungerar ännu men nu är det barnen som kikar på lite gamla barn DVD...
Vi är vad vi heter, Konkurs ;)

Min farmor och farfar hade ett nummer som började på 113, vilket blev 7113 när 112 kom.

För övrigt hade färghandeln i stan telefonnummer 1 till en början, numera har de 10001.

Vet inte riktigt varför, men helt plötsligt fick svärföräldrarna en extra trea i sitt nummer 35*** till 335***.

• Gilla
HSP
  • Laddar…
H HSP skrev:
Lustigt att det löstes på olika sätt. Föräldrarna hade också ett femsiffrigt nummer.

När jag fick min första mobil i början på milleniumskiftet så fick jag ett 073-nummer. Det behöll jag en sisådär 10år tills jag böt till mitt nuvarande 070-nummer. Morsan böt nummer för inte så många år sedan, då fick hon ett 072-nummer :)
Allt inom telia.

Violina Violina skrev:
[bild]
Fanns ett 8-kantigt, rektangulärt saltgodis som var grymt! ”Salta Bomber” tror jag det hette. Antracitgråa med vmgråvitt på. Någon som vet om det finns kvar? Sökt länge efter det..

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
Fanns ett 8-kantigt, rektangulärt saltgodis som var grymt! ”Salta Bomber” tror jag det hette. Antracitgråa med vmgråvitt på. Någon som vet om det finns kvar? Sökt länge efter det..
Kan ju inte vara både en oktagon och en rektangel??

• Gilla
ajn82
  • Laddar…
Drycken San Sao från Coca-Cola med Guaranasmak. Ingen verkar ens veta att den har funnits.

Violina Violina skrev:
Kan ju inte vara både en oktagon och en rektangel??
Jodå.

Ritning av en oval objekt på ett vitt papper med en blå penna bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
Jodå.

[bild]
Nä, en rektangel har per definition fyra sidor.

En oktagon åtta

Violina Violina skrev:
Nä, en rektangel har per definition fyra sidor.

En oktagon åtta
okey då. En rektangulär oktagon…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.