1 749 748 läst ·
15 776 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
När jag var liten hade jag en kompis som hade telnr 123 45. Hans pappa jobbade på Televerket.possum77 skrev:
Vårt nummer började med 112 så 1996 ändrades föräldrarnas nummer till att börja med 552 istället. Jag har fortfarande inte blivit van vid det.
Här fick de som började på 112xx en till siffra så det blev 6112xx men det kanske beror på att vi hade telefonnummer med fem siffror... Kanske inte fungerade om man redan hade sex siffror.
Lokalt gick 123 45 till butiken Expert...
Expert har också försvunnit. Expert i Sverige gjorde KK 2012...
Minns jag köpte min första DVD spelare på expert...en JVC som fungerar ännu men nu är det barnen som kikar på lite gamla barn DVD...
Minns jag köpte min första DVD spelare på expert...en JVC som fungerar ännu men nu är det barnen som kikar på lite gamla barn DVD...
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Vi är vad vi heter, KonkursH HSP skrev:Här fick de som började på 112xx en till siffra så det blev 6112xx men det kanske beror på att vi hade telefonnummer med fem siffror... Kanske inte fungerade om man redan hade sex siffror.
Min farmor och farfar hade ett nummer som började på 113, vilket blev 7113 när 112 kom.
För övrigt hade färghandeln i stan telefonnummer 1 till en början, numera har de 10001.
Vet inte riktigt varför, men helt plötsligt fick svärföräldrarna en extra trea i sitt nummer 35*** till 335***.
När jag fick min första mobil i början på milleniumskiftet så fick jag ett 073-nummer. Det behöll jag en sisådär 10år tills jag böt till mitt nuvarande 070-nummer. Morsan böt nummer för inte så många år sedan, då fick hon ett 072-nummer 
Allt inom telia.
Allt inom telia.