Blodsoppen
Noramasen Noramasen skrev:
”Laittakka rulla oikein” Var för de mera ekvilibristiska som undertecknad. Behöver jag nämna var i sammanhanget det lästes?
Låter som en replik från Lorrygängets Cosbylainen.

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
BengtH BengtH skrev:
Du tog den långa kursen i språket ! :crysmile:
Precis. Men finns fortfarande något att läraMen mina färdigheter i detta språk har också gjort sig påmint på annat oväntat håll. Var över till den forna kolonin då Svennarna spöade Lejonen på hockey-VM då vi hämtade upp ett underläge på ett par mål i slutminuterna och vann likväl. För att ”fira” detta ställde vi oss i korvmojjen och jag frågade senare efter beställningen om jag fick en påse (för att ta med). Tihi fnittrade finskan i luckan, och jag blev tvungen att återigen försöka förklara vad jag ville ha. Kompisen brast ut i skratt och gjorde mot hennes ett mera visuellt framställande vad som menades. Jag fick vad jag ville med ett leende och han förklarade strax därefter vad hon troligtvis uppfattade som min förfrågan. -Det snarlika ordet PUSSY!
Om det också är samma betydelse i finskan låter jag vara okänt, men hennes fnittrande mins jag likväl.
Hoppsan! Lite uä men matchen är något som man kan härleda till tråden i alla fall.

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Precis. Men finns fortfarande något att läraMen mina färdigheter i detta språk har också gjort sig påmint på annat oväntat håll. Var över till den forna kolonin då Svennarna spöade Lejonen på hockey-VM då vi hämtade upp ett underläge på ett par mål i slutminuterna och vann likväl. För att ”fira” detta ställde vi oss i korvmojjen och jag frågade senare efter beställningen om jag fick en påse (för att ta med). Tihi fnittrade finskan i luckan, och jag blev tvungen att återigen försöka förklara vad jag ville ha. Kompisen brast ut i skratt och gjorde mot hennes ett mera visuellt framställande vad som menades. Jag fick vad jag ville med ett leende och han förklarade strax därefter vad hon troligtvis uppfattade som min förfrågan. -Det snarlika ordet PUSSY!
Om det också är samma betydelse i finskan låter jag vara okänt, men hennes fnittrande mins jag likväl.
Hoppsan! Lite uä men matchen är något som man kan härleda till tråden i alla fall.
Men det var ju ändå positivt att hon fnissade. Förövrigt, det säkraste stället att få på käften är 01.30 i korvkiosk-kön. Talar du dessutom svenska ökar chansen med flera 100% :D.
Och för att det inte skall bli helt ot:
Hade helt glömt at det fanns tider då Kronorna faktiskt vann Lejonen i hockey :giggle:

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Låter som en replik från Lorrygängets Cosbylainen.
Denna text kommer ifrån tristessen av att läst, Ei sa peittää,
Må ikke tilldeckes,
Ne pa couvrir,
Nicht bedecken,
Niet bedeken,
(Ursäkta stavningen, men säkerligen fel)
flertalet gånger som man pudrat näsan. Och då hittar man andra ställen som kan innehålla lärorik text. Såsom i toarulleshållarens (rostfritt stål som man kan massakrera fingrarna i, på grund av fjäderhelvetet som är alltför spänt.) lock och på insidan där det står bl.a: Lägg i rullen rätt.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
”Laittakka rulla oikein” Var för de mera ekvilibristiska som undertecknad. Behöver jag nämna var i sammanhanget det lästes?
Stavades dock förmodligen med ett k och två a på slutet.

• Gilla
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man vann ju SM i doom 2 95 :)

[bild]
Skärmmössa, man tackar! ;)(y)
Snyggt jobbat och ta hem segern!:strong:

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Skärmmössa, man tackar! ;)(y)
Snyggt jobbat och ta hem segern!:strong:
Skärmmössa?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skärmmössa?
Stod med i listan med priser ni vann. :cool:(y)

FredrikR FredrikR skrev:
Stod med i listan med priser ni vann. :cool:(y)
Ah, det var inte första pris :) jag vann ett flightsim kit med joystick och pedaler. Lite mer prispengar idag :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blodsoppen
När jag hittade dom gamla disketterna från 80 talet dök även denna upp. Är någon uppgift från en datalektion på högstadiet. Tror det var 1990.
Det var hi-tec då tyckte man. Ett gulnat pappersark med instruktioner för ett dataprogram vid namn "pcglobe" med steg-för-steg instruktioner från en datalektion på 1990-talet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
hsd
Sista raden är väl en grundlagd bruksanvisning för alla prylar numera

• Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
M Marcus Ericsson skrev:
Chokladcigaretter som såg ut som riktiga cigg både paketet och cigaretterna. Varenda unge (framförallt jag) älskade att springa runt med en sådan i mungipan.
De smälte fort och chokladen var inte ens god

F fusion skrev:
Innan elektriska/batteri skruvdragarna kom använde man Yankee tryckskruvmejsel, var bra hjälp när man byggde stora högtalare i unga dar.

Godis då, ingen fler än jag som saknar "Grädd-tugg" och "Lakrits-tugg" kolor ?

Flygande tefat med surt pulver i ?[bild]
Bara jag ser bilden minns jag ljudet och hur ont det gjorde när skinnet fastnade

Här i huset finns fortfarande två pumpmejslar i fungerande skick. Jag har funderat på att bygga om en bitshållare så den skall passa i en pumpmejsel men tiden vill inte räcka till sådant

• Gilla
  • Wow
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
F fusion skrev:
Godis då, ingen fler än jag som saknar "Grädd-tugg" och "Lakrits-tugg" kolor ?
Flygande tefat med surt pulver i ?[bild]
Nån lyfte tråden i annat syfte så då hittade jag till din godisfråga - minns absolut kolorna men var inget stort fan av dem, men tefaten ojojoj så goda (trots lite oblatliknande hölje) och jisses vad min mamma, och alla andra mammor, ojade sig över att alla barnens tänder skulle ruttna och ramla ut över natten. :rofl:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.