1 750 320 läst ·
15 782 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Precis. Men finns fortfarande något att läraMen mina färdigheter i detta språk har också gjort sig påmint på annat oväntat håll. Var över till den forna kolonin då Svennarna spöade Lejonen på hockey-VM då vi hämtade upp ett underläge på ett par mål i slutminuterna och vann likväl. För att ”fira” detta ställde vi oss i korvmojjen och jag frågade senare efter beställningen om jag fick en påse (för att ta med). Tihi fnittrade finskan i luckan, och jag blev tvungen att återigen försöka förklara vad jag ville ha. Kompisen brast ut i skratt och gjorde mot hennes ett mera visuellt framställande vad som menades. Jag fick vad jag ville med ett leende och han förklarade strax därefter vad hon troligtvis uppfattade som min förfrågan. -Det snarlika ordet PUSSY!BengtH skrev:
Om det också är samma betydelse i finskan låter jag vara okänt, men hennes fnittrande mins jag likväl.
Hoppsan! Lite uä men matchen är något som man kan härleda till tråden i alla fall.
Noramasen skrev:
Precis. Men finns fortfarande något att läraMen mina färdigheter i detta språk har också gjort sig påmint på annat oväntat håll. Var över till den forna kolonin då Svennarna spöade Lejonen på hockey-VM då vi hämtade upp ett underläge på ett par mål i slutminuterna och vann likväl. För att ”fira” detta ställde vi oss i korvmojjen och jag frågade senare efter beställningen om jag fick en påse (för att ta med). Tihi fnittrade finskan i luckan, och jag blev tvungen att återigen försöka förklara vad jag ville ha. Kompisen brast ut i skratt och gjorde mot hennes ett mera visuellt framställande vad som menades. Jag fick vad jag ville med ett leende och han förklarade strax därefter vad hon troligtvis uppfattade som min förfrågan. -Det snarlika ordet PUSSY!
Om det också är samma betydelse i finskan låter jag vara okänt, men hennes fnittrande mins jag likväl.
Hoppsan! Lite uä men matchen är något som man kan härleda till tråden i alla fall.
Men det var ju ändå positivt att hon fnissade. Förövrigt, det säkraste stället att få på käften är 01.30 i korvkiosk-kön. Talar du dessutom svenska ökar chansen med flera 100%Noramasen skrev:
Precis. Men finns fortfarande något att läraMen mina färdigheter i detta språk har också gjort sig påmint på annat oväntat håll. Var över till den forna kolonin då Svennarna spöade Lejonen på hockey-VM då vi hämtade upp ett underläge på ett par mål i slutminuterna och vann likväl. För att ”fira” detta ställde vi oss i korvmojjen och jag frågade senare efter beställningen om jag fick en påse (för att ta med). Tihi fnittrade finskan i luckan, och jag blev tvungen att återigen försöka förklara vad jag ville ha. Kompisen brast ut i skratt och gjorde mot hennes ett mera visuellt framställande vad som menades. Jag fick vad jag ville med ett leende och han förklarade strax därefter vad hon troligtvis uppfattade som min förfrågan. -Det snarlika ordet PUSSY!
Och för att det inte skall bli helt ot:
Hade helt glömt at det fanns tider då Kronorna faktiskt vann Lejonen i hockey
Denna text kommer ifrån tristessen av att läst, Ei sa peittää,Blodsoppen skrev:
Må ikke tilldeckes,
Ne pa couvrir,
Nicht bedecken,
Niet bedeken,
(Ursäkta stavningen, men säkerligen fel)
flertalet gånger som man pudrat näsan. Och då hittar man andra ställen som kan innehålla lärorik text. Såsom i toarulleshållarens (rostfritt stål som man kan massakrera fingrarna i, på grund av fjäderhelvetet som är alltför spänt.) lock och på insidan där det står bl.a: Lägg i rullen rätt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 329 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 329 inlägg
Bara jag ser bilden minns jag ljudet och hur ont det gjorde när skinnet fastnadeF fusion skrev:
Nån lyfte tråden i annat syfte så då hittade jag till din godisfråga - minns absolut kolorna men var inget stort fan av dem, men tefaten ojojoj så goda (trots lite oblatliknande hölje) och jisses vad min mamma, och alla andra mammor, ojade sig över att alla barnens tänder skulle ruttna och ramla ut över natten.F fusion skrev: