1 648 060 läst ·
14 729 svar
1648k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Haha det var tider det. Jag mins inte farsans Amazon var för liten. Men jag mins hans Ford Granada, med insprut, det var himla fint tyckte hanÅkeSun skrev:
Sedan fick vi en BMW 750i med v12, AC och taklucka, takluckan var jag begeistrad i som barn mins jag
Edit: jag mins han ofta pratade om att det var två raka sexor som var sammansatta men tror det var en sanning med modifikation då M70 var en helt egen motor dock mycket likheter med två M20 ihopsatta som ett V
Redigerat:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 090 inlägg
Jag är en tidig 80-talist och kommer ihåg den bössan från vår frikyrkas söndagsskola. (Det fanns även en som såg ut som en jordglob med myntinkastet på Nordpolen, den är kanske i bruk än idag, till skillnad från den lille svarte pojken som jag misstänker är gömd bakom en skämskudde i förrådet.)hscn skrev:
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 406 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 406 inlägg
Din farsgubbe var nog inte helt fel ute ändå. Jag följde utvecklingen av BMW:s V12 med stort intresse som bilintresserad yngling, kommer inte ihåg alla detaljer men en sak jag minns är att motorn kan gå på en cylinderrad om den andra faller bort. Jag har ett svagt minne av att man ska kunna köra minst 200 km/h på det sättet.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Aha det visste jag inteB Blazermannen skrev:Din farsgubbe var nog inte helt fel ute ändå. Jag följde utvecklingen av BMW:s V12 med stort intresse som bilintresserad yngling, kommer inte ihåg alla detaljer men en sak jag minns är att motorn kan gå på en cylinderrad om den andra faller bort. Jag har ett svagt minne av att man ska kunna köra minst 200 km/h på det sättet.
Han hade en Cadillac Seville STS flera år senare en v8. Den stängde av cylindrar om man snålkörde
Har för mig den motorn var legendarisk för det var general motors enda vettiga motor någonsin
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg