1 650 368 läst ·
14 771 svar
1650k läst
14,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Jag kör dennaNyfniken skrev:
https://www.google.com/url?sa=t&sou...BMAB6BAgDEAI&usg=AOvVaw2Kmqsd7ufsN9cyfrrSUSFm
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
En HP-25 köpte jag eftersom jag inte hade råd med en HP-65. Senare kom HP-67 som jag köpte. Den hade jag råd med eftersom den var betydligt billigare än HP-65.T Thomas_Blekinge skrev:
Samlarvärde, hm? Jag bör ha kvar min HP-25:a nånstans, tror jag …
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 946 inlägg
Bilåkarväder. Sommartid alltså, som i väder då det inte var för varmt för att sitta i bilen timme efter timme.
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Jag mins att det var varmt i bilen när man var liten, men kan inte varit så varmt.Nötegårdsgubben skrev:
Vi var med barnen på Kolmården förra veckan på torsdagen när det var 32 grader varmt (perfekt dag för att strosa på Kolmården, not). Bilen stog i solen hela dagen, även fast jag lät motorn gå på tomgång med AC på max i 5 minuter var det olidligt varmt när man satte sig. Man hade avlidit 1985 i farsans bil utan AC
Volvo Amazon med galonklädsel.....................AndersMalmgren skrev:
Jag mins att det var varmt i bilen när man var liten, men kan inte varit så varmt.
Vi var med barnen på Kolmården förra veckan på torsdagen när det var 32 grader varmt (perfekt dag för att strosa på Kolmården, not). Bilen stog i solen hela dagen, även fast jag lät motorn gå på tomgång med AC på max i 5 minuter var det olidligt varmt när man satte sig. Man hade avlidit 1985 i farsans bil utan AC![]()
Detta kanske bara är jag som är knepig men tycker det är goare värme i gamla bilar på nått vis, farsan hade en Amazon ett tag som andrabil, gammal redan då. Men den hade en väldigt skön värme vintertid, vet inte hur man ska förklara det då värme är värme men det var nått visst med att kliva in i den värmen när man varit ute i kylan och var frusen, jämfört med t.ex. den 740 som vi troligen hade samtidigt.
Sommartid var dock galonklädseln olidlig i kombination med shorts, som att sätta sig på grillen.
Edit: tvåa på galonklädseln såg jag.
Sommartid var dock galonklädseln olidlig i kombination med shorts, som att sätta sig på grillen.
Edit: tvåa på galonklädseln såg jag.