mexitegel mexitegel skrev:
Skriver du det här nu eftersom du inte kommer komma ihåg det i morgon? :thinking:
Fel tråd :)

• Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Saknar egentligen inte korvautomater. Men många vet inte ens att de har funnits. Där korven kom väl ut i ett plaströr och brödet kom lite uppvärmt.

• Gilla
Crore och 1 till
  • Laddar…
S slurppe99 skrev:
Saknar egentligen inte korvautomater. Men många vet inte ens att de har funnits. Där korven kom väl ut i ett plaströr och brödet kom lite uppvärmt.
Vilken korvfest!

• Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
HP-67
Min 67:a ligger på jobbet. Använder den varje dag jag är där. Har även en HP-97S I/O på jobbet.
Fyra gamla Hewlett-Packard fickräknare uppradade på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tog en bild på de 4 översta i skåpet här hemma.

/Andreas

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
P
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag köpte en HP 25 som var programmerbart 1975. Tydligen har dom fått högt värde i samlarkretsar. Jag tror man kunde lägga i 49 programsteg. Manualen har jag också kvar.
En HP-25 köpte jag eftersom jag inte hade råd med en HP-65. Senare kom HP-67 som jag köpte. Den hade jag råd med eftersom den var betydligt billigare än HP-65.

Samlarvärde, hm? Jag bör ha kvar min HP-25:a nånstans, tror jag …

• Gilla
videopac
  • Laddar…
P
E eal skrev:
Min 67:a ligger på jobbet. Använder den varje dag jag är där. Har även en HP-97S I/O på jobbet.
[bild]

Tog en bild på de 4 översta i skåpet här hemma.

/Andreas
Damma av dem! Speciellt 35:an förtjänar bättre än att damma igen. :D

• Gilla
videopac
  • Laddar…
P
Radio Luxembourg, 1440 kHz.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
ClasseClas
P pmd skrev:
Radio Luxembourg, 1440 kHz.
Eller vid 208-strecket på skalan på rörradion.

Myrornas krig!

• Gilla
  • Haha
  • Älska
DiscoDuck och 7 till
  • Laddar…
Bilåkarväder. Sommartid alltså, som i väder då det inte var för varmt för att sitta i bilen timme efter timme.

• Gilla
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Bilåkarväder. Sommartid alltså, som i väder då det inte var för varmt för att sitta i bilen timme efter timme.
Jag mins att det var varmt i bilen när man var liten, men kan inte varit så varmt.

Vi var med barnen på Kolmården förra veckan på torsdagen när det var 32 grader varmt (perfekt dag för att strosa på Kolmården, not). Bilen stog i solen hela dagen, även fast jag lät motorn gå på tomgång med AC på max i 5 minuter var det olidligt varmt när man satte sig. Man hade avlidit 1985 i farsans bil utan AC :)

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag mins att det var varmt i bilen när man var liten, men kan inte varit så varmt.

Vi var med barnen på Kolmården förra veckan på torsdagen när det var 32 grader varmt (perfekt dag för att strosa på Kolmården, not). Bilen stog i solen hela dagen, även fast jag lät motorn gå på tomgång med AC på max i 5 minuter var det olidligt varmt när man satte sig. Man hade avlidit 1985 i farsans bil utan AC :)
Volvo Amazon med galonklädsel.....................

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Mikael_L och 6 till
  • Laddar…
Minns när det var tillåtet med tomgångskörning mer än en minut.

• Gilla
Hep och 2 till
  • Laddar…
engs
Detta kanske bara är jag som är knepig men tycker det är goare värme i gamla bilar på nått vis, farsan hade en Amazon ett tag som andrabil, gammal redan då. Men den hade en väldigt skön värme vintertid, vet inte hur man ska förklara det då värme är värme men det var nått visst med att kliva in i den värmen när man varit ute i kylan och var frusen, jämfört med t.ex. den 740 som vi troligen hade samtidigt.

Sommartid var dock galonklädseln olidlig i kombination med shorts, som att sätta sig på grillen.

Edit: tvåa på galonklädseln såg jag. :rofl:

• Gilla
linneac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.