Skönt att han kom och flyttade sina saker
Jag var inne och läste på
www.villaagarna.se och hittade information om hur man får bort en bil som någon dumpat på ens tomt. Kan ju vara bra om någon annan råkar ut för samma bekymmer!
Du ska börja med att ta reda på vem som äger bilen (tex via bilregstret). Får du tag på ägaren har han en vecka på sig att själv flytta bilen. Får du inte tag på ägaren får bilen flyttas först efter en månad, med start då du påbörjat försöket att nå bilens ägare. Du måste bevisa att bilens ägare blivit informerad om att bilen inte får vara parkerad på din tomt alt. visa när försöken att nå bilens ägare påbörjades. Det är antingen polisen eller kommunen som meddelar och verkställer beslut om flyttning. Du bör därför så fort som möjligt kontakta dem. Du får inte på eget initiativ flytta bilen.