el_bd_flakt.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har en enkel PAX fläkt, utan fuktsensor eller dyligt. Denna ligger idag över takbelysningen. Tänkte eventuellt fortsätta använda den efter renovering med komplettera med rörelsedeckare.
Vid insteg i badrummet ska rörelsedeckaren tända mysig spegelbelysning och badrumsfläkt för att gå ca 15 min eller så länge vistelsen varar. Bra för att vädra ut ev. odör både före och efter besöket. Vid nyttjande av dusch ska man manuellt växla till kontinuerlig drift av fläkten utan att behöva röra sig i rummet och ha spegelbelysning tänd. Bra även om man önskar kontinuerlig drift av fläkt sommartid etc.

Bu eller bä? Kanske köpa en ny med inbyggd fukt och närvarosensor ist?

Jag har en fresh intellivent som är kopplad med fuktstyrning plus manuell aktivering med återfjädrande brytare. Det innebär att fläkten sköter sig själv när man duschar, och om man känner att odörer behöver vädras ut efter ett toabesök kan man aktivera den manuellt.

Tidigare hade vi ett badrum med fläkt som alltid gick igång då man tände lyset och det var rätt irriterande.

Jag hade köpt en ny fläkt.

Jag skulle välja en trelägesomkopplare (kan ordnas med dubbel trapp) för att ha av-auto-på för fläkten.

Det beror förstås på var den sitter men en del fläktar har en förmåga att ge kalldrag just när man står i duschen. Dessutom är det kanske ingen höjdare med en fläkt som surrar om man ligger i badkaret.

Det borde väl vara bättre att låta fläkten gå längre tid när man är färdig med duschandet?

Fresh intellivent har någon slags inbyggd paus-funktion som jag tror kan akriveras med ett snöre just för att man ska kunna njuta av ett bad.

Snöre i taket = gammal Engelsk standard för badrumsbelyning....?

• Gilla
yxis
  • Laddar…
Fresch är riktigt bra, man kan ställa in nästan vad som helst.

PST skrev:
Snöre i taket = gammal Engelsk standard för badrumsbelyning....?
Snöre i taket = gammal Engelsk standard för att spola åxå va? ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.