11 742 läst ·
8 svar
12k läst
8 svar
Sågning i hålsten
Är det betonghålsten du menar? Är det det så är det nog inget du sågar i med mindre än riktiga grejer men då brukar man inte nå igenom. När jag tog upp en ny dörr genom betonghålsten så blev det bilmaskin.
Själv använde jag vinkelslip med jula's diamantskiva(230mm), mest för att få lite jämnare kanter på dörrhålet. resten tar du med slägga/kofot/huggmejsel i valfri ordning. 
Det dammar en hel del, så duscha väggen med trädgårdsslangen då och då för att binda dammet.
Det dammar en hel del, så duscha väggen med trädgårdsslangen då och då för att binda dammet.
Hej Jonas
Jag har gjort hål i en tegelmur, inte betonghålsten direkt men det funkar säkert där också. Jag tog tigersågen inköpt för 200.- och ett 30cm blad för att kapa lecablock. Funkar utmärkt. Det dammar inte alls lika mycket som vinkelslipen.
/J
Jag har gjort hål i en tegelmur, inte betonghålsten direkt men det funkar säkert där också. Jag tog tigersågen inköpt för 200.- och ett 30cm blad för att kapa lecablock. Funkar utmärkt. Det dammar inte alls lika mycket som vinkelslipen.
/J
Lecablock är inte samma sak som betongsuggor. Prova att såga med en fogsvans i de båda alternativen (så förstår du snart att det inte går med tigersåg till betongsuggor). 23 cm diamantklinga som man kör efter en uppskruvad läkt och sen bilmaskin tror jag på.
Klicka här för att svara