Byggahus.se
Jag missade kampanjen XL-Bygg hade på boschbordet på 1695 kr. Min fråga är om Macbeth ska slanta upp och beställa ett iallafall, till ett betydligt högre pris eller om det finns andra bra bord att köpa istället?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Vilket av borden var det XL hade? GTA 3700 eller det kortare? GTA 2600 kostar 110 GBP på Axminster just nu, men då är det ju frakt också på det.

Just nu kommer jag inte riktigt ihåg vad det hette, men killen jag pratade med i butiken sa att jag kunde läsa om bordet på bosch hemsida.

berg35 skrev:
Just nu kommer jag inte riktigt ihåg vad det hette, men killen jag pratade med i butiken sa att jag kunde läsa om bordet på bosch hemsida.

Det gäller väl iofs alla Boschs sågbord, men det kanske å andra sidan inte är det viktiga just nu, eftersom rean på XL är slut. Frågan är väl vad frakten landar på bara, men det finns det väl säkert nån här som vet.

Ja det var GTA 3700 som var på erbjudande på XL.

I bladet hos mig var det ett GTA 3700 men i "min" butik så var det ett GTA 3800. Och när jag köpte sågen så fick jag bordet för 1200:-

Masarin skrev:
I bladet hos mig var det ett GTA 3700 men i "min" butik så var det ett GTA 3800. Och när jag köpte sågen så fick jag bordet för 1200:-
Bara att gratulera :)

Enligt min lokala XL-butik så var GTA 3700enbart en kampanjvara, skillnaden mellan 3700 och 3800 är .........10cm.....
Kampanjvaran för 1695kr tog slut väldigt fort och skulle kosta 3295 att beställa hem. Däremot hade de ett antal 3800 på lagerför 2619kr. Jag tog ett sådant i stället. Det står nu ihopmonterat i garaget, har dock inte provsågat något än.

Jag är lite orolig dock att bordet är lite klent.......det tål bara 250 kg .... :rolleyes:

Vad är det för planka som väger 250 kg????? Ja ja då ska man väl inte "råka" knäcka bordet iallafall!!!d^_^b

3800an har lite förfinade rullar och ändstoppar om jag minns rätt.
Även möjlighet att komplettera med 'transport-hjul' (så man kan dra det efter sig ihopfällt), vet inte om dessa även passar GTA3700. :)

Ja, det var ändstoppar på båda sidorna. I manualen var det även info om extra stödben att placera under en utdragen "rulle" och hur man monterade på transporthjul. Transporthjul och extra stödben fanns dock inte med i paketet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.