Claes Sörmland
Ska vi gissa att de muntra grannarna inte är riktigt överens om vem som faktiskt äger häcken.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
den har snart vuxit upp igen....
 
Och skulle vara kul att se statistik på hur många trådar det finns i forumet med identiskt samma problemställning, men då utan polisinvolvering. Många måste det vara men kanske inte tresiffrig.
 
  • Gilla
Kalendern och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
A AndersS skrev:
Och skulle vara kul att se statistik på hur många trådar det finns i forumet med identiskt samma problemställning, men då utan polisinvolvering. Många måste det vara men kanske inte tresiffrig.
Ja det är en rik flora av "vet inte var fastighetsgränsen går", "fastighetsgränsen har en viss bredd som häcken kan stå på", "jag äger häcken som växer på grannens fastighet", "häcken är samägd fast grannen håller inte med", "jag ska hämnas på idiotgrannen via häcken", "det är förbjudet att plantera häck närmare gränsen än 0,5 m", "häcken får inte röras av grannen utan mitt tillstånd trots att den tränger in över tomtgränsen".
 
  • Gilla
  • Haha
polaris78 och 10 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
den har snart vuxit upp igen....
Grannen?
 
  • Haha
  • Gilla
TorOdd och 2 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
den har snart vuxit upp igen....
Frågan är om grannarna någonsin växer upp?
 
  • Gilla
  • Haha
Robin.sch och 5 till
  • Laddar…
tänker mig överklass gubbar som står och bråkar när man skriver Kungsbacka
 
  • Gilla
Sofriko
  • Laddar…
Litet Helan & Halvan över det hela... spännande att se fortsättningen.

Här är dom i klassikern "Big Business", den otålige kan spola fram till det riktigt roliga börjar fem min in i filmen :)

 
  • Gilla
Fox Lane och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ja det är en rik flora av "vet inte var fastighetsgränsen går", "fastighetsgränsen har en viss bredd som häcken kan stå på", "jag äger häcken som växer på grannens fastighet", "häcken är samägd fast grannen håller inte med", "jag ska hämnas på idiotgrannen via häcken", "det är förbjudet att plantera häck närmare gränsen än 0,5 m", "häcken får inte röras av grannen utan mitt tillstånd trots att den tränger in över tomtgränsen".
Finns någon här som vet vad tomtavskiljnings (avgränsnings)område betyder?
Borde inte detta betyda och behövas liknande rågång för skogsområden?
Vad anser ni? Jag tycker att om det finns en viss fastställd skiljeyta skulle allt fungera bättre mot grannens markgräns:confused:.
 
Polisen kommer lägga ner innan bläcket torkat
 
  • Gilla
polaris78 och 1 till
  • Laddar…
Qvinnan Qvinnan skrev:
Finns någon här som vet vad tomtavskiljnings (avgränsnings)område betyder?
Borde inte detta betyda och behövas liknande rågång för skogsområden?
Vad anser ni? Jag tycker att om det finns en viss fastställd skiljeyta skulle allt fungera bättre mot grannens markgräns:confused:.
38:e breddgraden?
 
  • Gilla
  • Haha
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
tänker mig överklass gubbar som står och bråkar när man skriver Kungsbacka
Dom pratar onte med varandra utan via jurister 🤪
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.