7 634 läst ·
12 svar
8k läst
12 svar
Sågade sönder grannens häck med motorsåg
På konsumentens sida
· 3 620 inlägg
Två trätande grannar slutade med nedsågad häck och polisanmälningar.
Du kan läsa artikeln här: Sågade sönder grannens häck med motorsåg
Du kan läsa artikeln här: Sågade sönder grannens häck med motorsåg
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
den har snart vuxit upp igen....
Ja det är en rik flora av "vet inte var fastighetsgränsen går", "fastighetsgränsen har en viss bredd som häcken kan stå på", "jag äger häcken som växer på grannens fastighet", "häcken är samägd fast grannen håller inte med", "jag ska hämnas på idiotgrannen via häcken", "det är förbjudet att plantera häck närmare gränsen än 0,5 m", "häcken får inte röras av grannen utan mitt tillstånd trots att den tränger in över tomtgränsen".A AndersS skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Litet Helan & Halvan över det hela... spännande att se fortsättningen.
Här är dom i klassikern "Big Business", den otålige kan spola fram till det riktigt roliga börjar fem min in i filmen
Här är dom i klassikern "Big Business", den otålige kan spola fram till det riktigt roliga börjar fem min in i filmen
Finns någon här som vet vad tomtavskiljnings (avgränsnings)område betyder?Claes Sörmland skrev:
Ja det är en rik flora av "vet inte var fastighetsgränsen går", "fastighetsgränsen har en viss bredd som häcken kan stå på", "jag äger häcken som växer på grannens fastighet", "häcken är samägd fast grannen håller inte med", "jag ska hämnas på idiotgrannen via häcken", "det är förbjudet att plantera häck närmare gränsen än 0,5 m", "häcken får inte röras av grannen utan mitt tillstånd trots att den tränger in över tomtgränsen".
Borde inte detta betyda och behövas liknande rågång för skogsområden?
Vad anser ni? Jag tycker att om det finns en viss fastställd skiljeyta skulle allt fungera bättre mot grannens markgräns
Klicka här för att svara