Hej!

Osäker på om jag är inom rätt ämne nu, men jag gör ett försök....
Vi hade tänkt att bygga en tv/sereo-bänk av bänkskivor och leca block....
Kan man såga i leca-block så att man får hyfsat snygga kanter o utan att det "smular sönder"? (både på längden och bredden) Vad för typ av såg är isf bäst?

Tacksam för att tips, råd och förslag  :)

Milkshaken
ja det finns kan dock inte namnet på det, går att hyra på en maskinuthyrningsfirma oftast,,,
Annars kan jag tänka mej att om du har en kapsåg modell med överliggande motor o klinga så kan du sätta i en stenklinga och sen kapa som du vill,,,, annars går det om du är stadig använda en vinkelslip med stenklinga på....

Tackar för förslag! :)
Det blir bara ett par block som ska kapas, så jag tror att jag gör ett försök med en fogsvans....

Jag använde tigarsågsblad med hårdmetallständer. Kostade dryga hundralappen på Harald Nyborg.

Jag kapade mina med rondell och vanlig kapskiva för metall. Sen tog jag en stor spårmejsel och slog ner tills blocket sprack. Kom ihåg att kapa runt om hela blocket så att det spricker rätt. Jag använde en vanlig liten 125mm rondell, skulle nog gå mycket bättre med en större. Blev ju lite "kexigt" i mitten där blocket spricker, men jag vände den sidan bakåt sedan jag målat blocken vit.

• Gilla
mangomüsli
  • Laddar…
Stor rondell med diamantklinga 150mm. Kapa runt om.
Släpp bara stenen på en kant så trillar bitarna isär. Mitten slätar du ut med rondellen.
/CC

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.