Hej!

Ska sätta upp en vägg i ett stort rum så jag får två rum.
Min fråga gäller golvet. Jag blir tvungen att lägga nytt golv i det nya rummet eftersom det har stått fasta garderober i den delen.

När är det lättast att såga av golvet?

Innan jag sätter upp den nya väggen. eller efter?

Ska golvregeln sitta på gamla eller nya golvet, eller mitt emellan?


Hmmm...det blev fler än en fråga. :)


Mvh David
 
Hej och välkommen!

Vad är det för golv vi pratar om här, parkett? Likaså vad finns under nuvarande golv, golvspånskiva?
 
Japp parkett, och under det ligger någon tunn vit isolerskumgummimatta och sedan golvspånskiva.

/David
 
Här har du en liknade tråd med lite tips.

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=41498

Eftersom du ändå skall byta golv i det "nya" rummet tycker jag att då sågar upp golvet (cirkelsåg) nu, innan du slår på golvregeln som då skall skruvas (limmas) rakt på golvspånet!
 
Tack för svaret!

Lysande med en sån här sida!

Mvh David
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.