4 392 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Såga i berg
Jag har en bergsklack som hindrar min dränering från att fungera helt som den ska. Om jag inte tar bort den så får jag inget djup alternativt lutning på dräneringen.
Är det någon som har erfarenheter av att såga i berg? Vad ska man använda sig av för verktyg? Går det bra med en vinkelslip och diamantklinga tro? Eller finns bättre alternativ?
Är det någon som har erfarenheter av att såga i berg? Vad ska man använda sig av för verktyg? Går det bra med en vinkelslip och diamantklinga tro? Eller finns bättre alternativ?
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
En vanlig vinkelslip med diamantklinga fungerar också, om det inte är för djupt.
Skulle kapa lite stenar till stenmuren och handlade helt sonika en 180mm vinkelslip på Jula med klinga - är det däremot mycket berg som skall bort så blir det svårt och bängligt att komma åt. Men nog funkar det - Bilmaskin till berg är ingen höjdare - Tro mig..
Jag hittade en klack på mitt hus vid dräneringen - Ganska så mitt på baksidan. Valde den enkla vägen och satte det som högsta punkt och satte spolbrunnen där...
Jag hittade en klack på mitt hus vid dräneringen - Ganska så mitt på baksidan. Valde den enkla vägen och satte det som högsta punkt och satte spolbrunnen där...
Klicka här för att svara