Hej,

Det lutar åt att vi köper ett askgolv typ lamell ca 180 kvm.
Min fråga är då sliter golvet ut klingan på kap&geren, ska man i så fall använda sticksåg istället så man slipper köpa ny klinga?
Jag har en Hitachi sticksåg och kommer att inhandla en Metabo KGS 216 om det är till någon hjälp.

/Ola
 
Paul-Staffanstorp
Hade garanterat sågat med kap/ger men i vissa fall behöver man dock använda stickisen ändå.
Klingan är väl till för att användas och den går ju att slipa... ;)
 
Hårdmetallklingor tål mycket sågning i laminat.

Protte
 
Jag uppfattade det som att TS skulle lägga Askparkett o inte laminatgolv. Då ska han väl inte behöva en HM klinga..
 
HM klinga med många tänder ger fina snitt.
 
Jadu, det var ju frågan men hursomhelst så använd klinga, går mycket fortare och blir RAKT. Sticksågen använder man om man behöver göra ett urtag (hack).

Protte
 
Tackar för svaren.

/Ola
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.