Allt som allt, gav bilderna och inlägget från rörmokaren så mycket?
Den brinnande punkten, var innan och är fortfarande dag 2. Var de där då också?
Bilderna gav annars en bättre förklaring till materiallistan,
men ts klagade inte riktigt på listan heller.
Sedan alltså verkar det ju som ts menar de var klara dag 1,
medan rörmokaren menar att de var där dag 2 under....7h, med snickaren.
Om ts inte bor där i bostaden, så kan man väl missa det och tro att bara snickaren var på plats.
Frågan ju till ts - kan snickaren verifiera att rörmokaren var där?
Och den ännu större frågan... kommer vi att få reda på svaret...

Den brinnande punkten, var innan och är fortfarande dag 2. Var de där då också?
Bilderna gav annars en bättre förklaring till materiallistan,
men ts klagade inte riktigt på listan heller.
Sedan alltså verkar det ju som ts menar de var klara dag 1,
medan rörmokaren menar att de var där dag 2 under....7h, med snickaren.
Om ts inte bor där i bostaden, så kan man väl missa det och tro att bara snickaren var på plats.
Frågan ju till ts - kan snickaren verifiera att rörmokaren var där?
Och den ännu större frågan... kommer vi att få reda på svaret...
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 815 inlägg
@larka742 ?
Trådskaparen sa att det var ett rum som gjorts vid, när det förefaller vara två. Du tycker inte det är någon skillnad?
Punkten brinner inte, den springer.
Trådskaparen sa att det var ett rum som gjorts vid, när det förefaller vara två. Du tycker inte det är någon skillnad?
Punkten brinner inte, den springer.
Larsa skrev:
Shwaniz skrev:
Nu känns materiallistan inte som något att diskutera. Påslaget ifrån rörmokarens inköpspris är säkert något, men inget rent uppseendeväckande.
Kvar är att fundera på tiden. Men då TS verkar försöka lura mig, alternativt har totalt nollkoll, så kommer jag inte att bemöda mig med att fundera mer över den frågan.
Kvar är att fundera på tiden. Men då TS verkar försöka lura mig, alternativt har totalt nollkoll, så kommer jag inte att bemöda mig med att fundera mer över den frågan.
Håller med. TS har från börjat varit rätt otydlig, och inte svarat helt och hållet på alla frågor.Mikael_L skrev:
Nu känns materiallistan inte som något att diskutera. Påslaget ifrån rörmokarens inköpspris är säkert något, men inget rent uppseendeväckande.
Kvar är att fundera på tiden. Men då TS verkar försöka lura mig, alternativt har totalt nollkoll, så kommer jag inte att bemöda mig med att fundera mer över den frågan.
Sen kommer rörmokaren in och ger mer fakta som till vissa delar är motstridiga mot vad TS har sagt.
Så långt är väl det inget konstigt, finns alltid två sidor... Men eftersom det i slutändan kan max handla om nån timmes diff hit eller dit så blir det liksom... omöjligt och onödigt för oss att reda i det hela.
Precis,och hur stor spade har använts vid sagda grävarbete? har spaden varit bredare än röret är det defacto onödigt arbete som drabbar kunden avseende fakturerad arbetstid,överskjutande grävtid får företaget stå för(inte kund),typiskt hantverkare....R roli skrev:
begär bilder på spaden + arbetsmiljöplan vid grävarbetet(asbest,fornlämning??)
Dagens ”trams inlägg” som inte tillför tråden det minsta. Har du inget annat att komma med så låt bli att skriva.Handyman 1 skrev:Precis,och hur stor spade har använts vid sagda grävarbete? har spaden varit bredare än röret är det defacto onödigt arbete som drabbar kunden avseende fakturerad arbetstid,överskjutande grävtid får företaget stå för(inte kund),typiskt hantverkare....
begär bilder på spaden + arbetsmiljöplan vid grävarbetet(asbest,fornlämning??)
När de dessutom debiterar för att handla delarna så är påslaget definitivt för högt.Mikael_L skrev:
Nu känns materiallistan inte som något att diskutera. Påslaget ifrån rörmokarens inköpspris är säkert något, men inget rent uppseendeväckande.
Kvar är att fundera på tiden. Men då TS verkar försöka lura mig, alternativt har totalt nollkoll, så kommer jag inte att bemöda mig med att fundera mer över den frågan.
Väldigt många som varit kritiska mot företaget har reserverat sig med att det gäller under förutsättning att TS beskrivning stämmer. Det är få som kategoriskt döm ut dem.
Hur fick du fram företaget?Schwen92 skrev:
Dåligt att hänga ut företaget på detta sätt. Men inte en orimlig kostnad om det tog 15 timmar och materialet är ca 50% påslag som tidigare skrivit. Om du inte vill betala den summan skulle du kört fast pris från början och sluppit överraskningar. Att gnälla i efterhand känns tarvligt.
Alt gjort det själv då om man inte vill betala.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden