3 701 läst ·
13 svar
4k läst
13 svar
Så mycket kostar hus på Sveriges dyraste gator
På konsumentens sida
· 3 600 inlägg
Hur mycket behöver du spara för att köpa en bostad på Sveriges dyraste adresser? Och var är det dyrast i ditt län?
Du kan läsa artikeln här: Så mycket kostar hus på Sveriges dyraste gator
Du kan läsa artikeln här: Så mycket kostar hus på Sveriges dyraste gator
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Intressant grönviksvägen kommer efter grävlingsvägen, det hade jag inte trott faktiskt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Hade vänner på båda gatorna och kan inte påstå jag stördes när man var hemma och lekte hos dem på tomten, men dock var man ju barn och brydde sig kanske inte om sådant.Isakare skrev:
Edit: personligen gillar jag inte de arkitektritade husen på grönviksvägen men de har ju sjöutsikt och är större så man tycker ju de borde snitta högre. Alla husen har ju förstås inte sjöutsikt och så finns det flerfamiljshus på gatan också
Det kommer nog med åldern. Bodde för några år sen en bra bit från en större landsväg, men helt öppet landskap i form av en golfbana mellan, och vägen gav ett konstant monotont brus, riktigt jobbigt ibland.
Har bekanta i början (slutet ??) av Grönviksvägen, där är också ett jäkla liv från Nockebybron. Även om de har stor altan mot sjösidan, är det på den lugnare baksidan de huserar mest.
Brosugans vattenskoteruthyrning har också genererat mycket oväsen nedanför, men hyresgästen som drev stället är vräkt, så det hyrs nog inte ut några skotrar där längre.
Jag gillar läget, men tycker inte ljudkomforten når upp till prisklassen, men det är kanske lugnare längre ner.
Har bekanta i början (slutet ??) av Grönviksvägen, där är också ett jäkla liv från Nockebybron. Även om de har stor altan mot sjösidan, är det på den lugnare baksidan de huserar mest.
Brosugans vattenskoteruthyrning har också genererat mycket oväsen nedanför, men hyresgästen som drev stället är vräkt, så det hyrs nog inte ut några skotrar där längre.
Jag gillar läget, men tycker inte ljudkomforten når upp till prisklassen, men det är kanske lugnare längre ner.
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Jag var stammis på restaurang bryggan för en sådär 20 år sedan, hade varit nice och ha ett av husen på slutet av grönviksvägen så kunde man glida ner för en fiskgryta på 1 minutIsakare skrev:
Det kommer nog med åldern. Bodde för några år sen en bra bit från en större landsväg, men helt öppet landskap i form av en golfbana mellan, och vägen gav ett konstant monotont brus, riktigt jobbigt ibland.
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Vi tittar på hus nu i Bromma främst och 14 millar är inget ovanligt pris. Närmar du dig 10 millar pratar vi väldigt små hus
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Klicka här för att svara