Intressant grönviksvägen kommer efter grävlingsvägen, det hade jag inte trott faktiskt.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Intressant grönviksvägen kommer efter grävlingsvägen, det hade jag inte trott faktiskt.
Ja märkligt. Lyssna på trafiken från Drottningholmsvägen dygnet runt borde inte vara nån värdehöjare.

• Gilla
Sofriko
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Ja märkligt. Lyssna på trafiken från Drottningholmsvägen dygnet runt borde inte vara nån värdehöjare.
Hade vänner på båda gatorna och kan inte påstå jag stördes när man var hemma och lekte hos dem på tomten, men dock var man ju barn och brydde sig kanske inte om sådant.

Edit: personligen gillar jag inte de arkitektritade husen på grönviksvägen men de har ju sjöutsikt och är större så man tycker ju de borde snitta högre. Alla husen har ju förstås inte sjöutsikt och så finns det flerfamiljshus på gatan också

Det kommer nog med åldern. Bodde för några år sen en bra bit från en större landsväg, men helt öppet landskap i form av en golfbana mellan, och vägen gav ett konstant monotont brus, riktigt jobbigt ibland.
Har bekanta i början (slutet ??) av Grönviksvägen, där är också ett jäkla liv från Nockebybron. Även om de har stor altan mot sjösidan, är det på den lugnare baksidan de huserar mest.
Brosugans vattenskoteruthyrning har också genererat mycket oväsen nedanför, men hyresgästen som drev stället är vräkt, så det hyrs nog inte ut några skotrar där längre.

Jag gillar läget, men tycker inte ljudkomforten når upp till prisklassen, men det är kanske lugnare längre ner.

Isakare Isakare skrev:
Det kommer nog med åldern. Bodde för några år sen en bra bit från en större landsväg, men helt öppet landskap i form av en golfbana mellan, och vägen gav ett konstant monotont brus, riktigt jobbigt ibland.
Har bekanta i början (slutet ??) av Grönviksvägen, där är också ett jäkla liv från Nockebybron. Även om de har stor altan mot sjösidan, är det på den lugnare baksidan de huserar mest.
Brosugans vattenskoteruthyrning har också genererat mycket oväsen nedanför, men hyresgästen som drev stället är vräkt, så det hyrs nog inte ut några skotrar där längre.

Jag gillar läget, men tycker inte ljudkomforten når upp till prisklassen, men det är kanske lugnare längre ner.
Jag var stammis på restaurang bryggan för en sådär 20 år sedan, hade varit nice och ha ett av husen på slutet av grönviksvägen så kunde man glida ner för en fiskgryta på 1 minut :D

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
måste ju finnas dyrare gator en det där

M maria01 skrev:
Absolut, två av min kompisar har sålt sina villor på samma gata under det senaste året, den ena fick 87 den andra 50. Och det har gått andra på likande nivåer.

M maria01 skrev:
Inte i Sverige. Förvånande att det finns de som tycker det är dyrt.
Dock ska man väl se detta som snittpriser, och man har räknat ett eller två år bakåt!
Enstaka hus på gatorna kan vara betydligt dyrare.

Vi tittar på hus nu i Bromma främst och 14 millar är inget ovanligt pris. Närmar du dig 10 millar pratar vi väldigt små hus

Huddingebo Huddingebo skrev:
Inte i Sverige. Förvånande att det finns de som tycker det är dyrt.
Dock ska man väl se detta som snittpriser, och man har räknat ett eller två år bakåt!
Enstaka hus på gatorna kan vara betydligt dyrare.
finns ju hus där du bor som kostar mer en 14

M maria01 skrev:
finns ju hus där du bor som kostar mer en 14
Ja, det finns hus som kostar 30 miljoner i Bromma, Nacka, Lidingö etc.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi tittar på hus nu i Bromma främst och 14 millar är inget ovanligt pris. Närmar du dig 10 millar pratar vi väldigt små hus
Kommer ni bor kvar i lägenheten medans ni renoverar villan?

A Andy78 skrev:
Kommer ni bor kvar i lägenheten medans ni renoverar villan?
Fördelen med att bo i villa är att man kan renovera ett plan i taget men vette Fan om jag pallar så blir nog behålla lgh :)

Corona har ju dock helt dödat suget på att gå visningar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.