11 121 läst ·
59 svar
11k läst
59 svar
Så mycket beräknas taxeringsvärdet öka
Sida 1 av 4
På konsumentens sida
· 3 630 inlägg
Snart får 2,4 miljoner hushåll förslag på taxeringsvärde på sitt hus.
Du kan läsa artikeln här: Så mycket beräknas taxeringsvärdet öka
Du kan läsa artikeln här: Så mycket beräknas taxeringsvärdet öka
Haha detta blir ju bara sämre o sämre, o så ska man ta in fastighetsskatten igen ..hur tänker man där ..alla som har hus kommer ju få sälja om man nu köpt eller byggt ett billigare hus från början...phu
Produkter som diskuteras: "utedass"
Torrtoalett Simplett 28 liter mörkgrå Biolan
Enkel och hygienisk fritidstoalett
3 900 kr inkl moms
Läs mer
För mindre än en vecka sen så snackade Annie Lööf om en historisk skattesänkning på upp till 150kr i månaden.
Jag åker på en 32% höjning så det blir inte så mycket kvar av skattesänkningen.
Sen ska fastighetsskatt införas och det är även förslag på att höja matmomsen...
Känns dom 2021 kommer att bli historiskt dyrt om man jobbar, äger sitt boende samt äter mat.
Men det är klart tak över huvudet samt mat i magen är onödig lyx...
.
Jag åker på en 32% höjning så det blir inte så mycket kvar av skattesänkningen.
Sen ska fastighetsskatt införas och det är även förslag på att höja matmomsen...
Känns dom 2021 kommer att bli historiskt dyrt om man jobbar, äger sitt boende samt äter mat.
Men det är klart tak över huvudet samt mat i magen är onödig lyx...
.
Ökning med 42,2% här så nu ligger vi "bara" 17,5% över marknadsvärdet, som antagligen är en glädjekalkyl.
Förra gången låg taxeringsvärdet på 82,5% av marknadsvärdet och det ville de inte ändra annat än möjligen uppåt så jag har inte så stor förhoppning att de vill sänka sitt förslag... Tur att vi ändå har slagit i taket så så länge inte fastighetsskatten införs igen spelar det inte direkt någon roll. Fast skulle de sänka till 75% av marknadsvärdet som det borde vara så skulle vi hamna under gränsen och spara några hundralappar per år...
Förra gången låg taxeringsvärdet på 82,5% av marknadsvärdet och det ville de inte ändra annat än möjligen uppåt så jag har inte så stor förhoppning att de vill sänka sitt förslag... Tur att vi ändå har slagit i taket så så länge inte fastighetsskatten införs igen spelar det inte direkt någon roll. Fast skulle de sänka till 75% av marknadsvärdet som det borde vara så skulle vi hamna under gränsen och spara några hundralappar per år...
jorasatt... 85% upp. På landet i västernorrland.
17% höjning som sagt, landar på ~70% av värdering gjord av mäklare förra året.
Kan nog inte klaga, ligger på snittet av höjningen i Västra Götaland + att taxeringsvärdet är tänkt att ligga på 75% av marknadsvärdet.
Kan nog inte klaga, ligger på snittet av höjningen i Västra Götaland + att taxeringsvärdet är tänkt att ligga på 75% av marknadsvärdet.