Så isolerar du friggeboden och garaget

8k läst  26 svar

1. E
    Anonym
    Skrivet av: jocke

vilket gnällande de var här.
    Jag är en glad amatör som absolut inte grejat mycket men tillåmed en idiot som jag förstår.

2. E
    Anonym
    Skrivet av: Kjell

Jag klär heller stor mysig halsduk och mössa på verktygen och gräsklipparen. Mycket mer mijövänligt ...

3. E
    Anonym
    Skrivet av: Jonas

Tack för en bra beskrivning av hur man gör, jag har sökt ett tag efter en lika bra.

4. E
    Anonym
    Skrivet av: Krister

Är detta en klagomur eller?? Jag tackar för en bra information Magnus :)

5. E
    Anonym
    Skrivet av: Ola

Toppen. Dags för nästa projekt: konvertering av vedförråd till snofsigt orangeri!

6. E
    Anonym
    Skrivet av: Therese

Komplett ointresserad och oinformerad av byggnadsteknik, men denna instruktion förstår jag! Nu ska här isoleras.

7. E
    Anonym
    Skrivet av: Bra artikel

Fullt förståelig för en grönis och är det något ord man inte förstår finns ju det stora internet man kan söka information genom. Tack.

8. E
    Anonym
    Skrivet av: Christer

Jag har läst informationen och den saknar ett förtydligande....Om man som jag köpt ett hus som har´ett garage som är oisolerat, så är min situation följande, garage är byggt med liggande panel och innanför finns någon form av "diff-papp" därefter regelverk 90x40.
    Min fråga är hur gör man en luftspalt när pappen redan finns där, är det bar att lägga in lämplig isoleringstjocklek och sedan plast och gips?
    Hoppas någon förstår vad jag menar?!
    Tack för tydliga svar

9. E
    Anonym
    Skrivet av: Robert

Christer:

Sätt dit några rader med läkt mellan papp och isoleringsplattorna, då har du automatiskt en luftspalt. i min värld kan du spika dit dessa över pappen som du redan har där. Sen isolerar du hela reglarnas bredd - plastar och på med tex osd skivor ytterst. /Snickare

10. E
    Anonym
  11. G
    Anonym
    Hur ofta har man vind på friggebod eller förråd?

12. G
    Anonym
    Två tummar upp på den!!

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: