Gjuta EPS-betong med så bra nivåer som möjligt?
Gjorde så här:
Köpte 6 mm gängstång, brickor och muttrar nästan gratis i en ”bilaffär”.
28x70 reglar i en Maxad butik.
Borrade 6,5 mm hål igenom reglarna.
Kapade gängstången och monterade bricka oc mutter undertill.
Längden på gängstången så de stack upp en bit på översidan för att enkelt kunna skruvas/justeras väl på plats.
Ställde ”dragbanorna” på gängstångsfötterna och med lagom anpassad längd på lister låste jag dragbanorna på tvärsen mellan väggarna - så dragbanorna inte vinglade i sidled.
Tände laserpasset och NJÖT av millimeterskruvandet upp och ner!!
Då jag var helt nöjd kapade jag gängstängerna kvickt med vinkelkapen.
Allteftersom gjutningen framskred skruvade jag bort listerna som höll banorna i sidled.
Attans nöjd sov jag gott.
Upp med banorna på morgonen och gjöt i spåren efter dom.
Himla nöjd
Hur jag fick upp banorna?
På morgonen skruvade i rejäla träskruvar och med koben under skruvskallen kom dom upp.
Gjorde så här:
Köpte 6 mm gängstång, brickor och muttrar nästan gratis i en ”bilaffär”.
28x70 reglar i en Maxad butik.
Borrade 6,5 mm hål igenom reglarna.
Kapade gängstången och monterade bricka oc mutter undertill.
Längden på gängstången så de stack upp en bit på översidan för att enkelt kunna skruvas/justeras väl på plats.
Ställde ”dragbanorna” på gängstångsfötterna och med lagom anpassad längd på lister låste jag dragbanorna på tvärsen mellan väggarna - så dragbanorna inte vinglade i sidled.
Tände laserpasset och NJÖT av millimeterskruvandet upp och ner!!
Då jag var helt nöjd kapade jag gängstängerna kvickt med vinkelkapen.
Allteftersom gjutningen framskred skruvade jag bort listerna som höll banorna i sidled.
Attans nöjd sov jag gott.
Upp med banorna på morgonen och gjöt i spåren efter dom.
Himla nöjd
Hur jag fick upp banorna?
På morgonen skruvade i rejäla träskruvar och med koben under skruvskallen kom dom upp.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "träskruvar"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Snygg lösning!F FDT skrev:Gjuta EPS-betong med så bra nivåer som möjligt?
Gjorde så här:
Köpte 6 mm gängstång, brickor och muttrar nästan gratis i en ”bilaffär”.
28x70 reglar i en Maxad butik.
Borrade 6,5 mm hål igenom reglarna.
Kapade gängstången och monterade bricka oc mutter undertill.
Längden på gängstången så de stack upp en bit på översidan för att enkelt kunna skruvas/justeras väl på plats.
Ställde ”dragbanorna” på gängstångsfötterna och med lagom anpassad längd på lister låste jag dragbanorna på tvärsen mellan väggarna - så dragbanorna inte vinglade i sidled.
Tände laserpasset och NJÖT av millimeterskruvandet upp och ner!!
Då jag var helt nöjd kapade jag gängstängerna kvickt med vinkelkapen.
Allteftersom gjutningen framskred skruvade jag bort listerna som höll banorna i sidled.
Attans nöjd sov jag gott.
Upp med banorna på morgonen och gjöt i spåren efter dom.
Himla nöjd
Hur jag fick upp banorna?
På morgonen skruvade i rejäla träskruvar och med koben under skruvskallen kom dom upp.
Klicka här för att svara
