Det finns ju utrymme i viktökningen för 10st.
Det går inte att bevisa hur de fuskade utan tillgång till prylarna. Det ger de garanterat inte till någon.

Bränslecellen i Toyotas vätgasbil Mirai ger ca 2kW/kg.

Så en bränslecellslösning känns som ett möjligt alternativ här.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Bränslecellen i Toyotas vätgasbil Mirai ger ca 2kW/kg.

Så en bränslecellslösning känns som ett möjligt alternativ här.
Ok, då får vi väl vänta ett tag till på ännu mer konkret info...

Samtidigt, en fråga är väl ändå på sin plats i detta läge,
Vad skulle vitsen var att genomföra hela denna "show" med dolda bränsleceller?
Ingen av de potentiella kunderna (företagen) på plats tecknar naturligtvis några avtal utan
att "kika" i lådan.?

L Leo99 skrev:
Det verkar vara som jag trodde. Du räknade ju fel på effekten, 7,1 A X 12 V = 80 W = 0,08 kW
vilket innebär att det skulle krävas minst 10 st bränsle celler .

Game over...
Det stod 0,8kW på produktens data-lista.

Jag har tittat på andra bränsleceller som ger ca 5ggr mer och väger ett kilo mer...

L Leo99 skrev:

Ingen av de potentiella kunderna (företagen) på plats tecknar naturligtvis några avtal utan
att "kika" i lådan.?
Varför kan du inte bara släppa tankarna kring denna sortens moderna bondfångeri? Inga fick heller granska Rossis låda.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Jag är dock fortfarande lite sugen på att köpa en låda som ett "konstverk" att ställa ut... 😎

• Gilla
  • Haha
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag är dock fortfarande lite sugen på att köpa en låda som ett "konstverk" att ställa ut... 😎
Med rätt kontext och signatur har du nog ett sentida svar på Brilloboxarna där.

• Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Varför kan du inte bara släppa tankarna kring denna sortens moderna bondfångeri? Inga fick heller granska Rossis låda.
Det får du snart veta mera om...😉

L Leo99 skrev:

att "kika" i lådan.?
Jadu, samtidigt kan man fråga sig varför publicerar de noll och inga bilder på installationen? 🤔

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
L Leo99 skrev:
Det får du snart veta mera om...😉
Snart är alltså många.. många.. år. För jag har observerat detta "projekt" under lång tid. Inget konkret och en tveksam historik för huvudpersonen. Kanske finns det "fri energi" men just denna är troligen inte något som leder någonvart.

L Leo99 skrev:
Det finns olika sätt att tjäna pengar. Det kan finnas dem som vill satsa pengar i projektet för att hjälpa det framåt. Det kan finnas de som vill köpa en enhet för att ha som konstverk eller för att belysa bluffen. Det går att tjäna pengar på videor som visas tillräckligt många gånger på youtube. Låt oss hoppas att Andrea Rossi är något stort på spåren. Även en notorisk bedragare kan ju komma på något riktigt ibland. Men för egen del har jag extremt låga förväntningar på att så är fallet.

A Avemo skrev:
Det finns olika sätt att tjäna pengar. Det kan finnas dem som vill satsa pengar i projektet för att hjälpa det framåt. Det kan finnas de som vill köpa en enhet för att ha som konstverk eller för att belysa bluffen. Det går att tjäna pengar på videor som visas tillräckligt många gånger på youtube. Låt oss hoppas att Andrea Rossi är något stort på spåren. Även en notorisk bedragare kan ju komma på något riktigt ibland. Men för egen del har jag extremt låga förväntningar på att så är fallet.
Ok, låt mej sammanfatta:
Du och andra skeptiker här är övertygade om att vad som presenteras i denna video
och i detta dokument ,
https://ecatthenewfire.com/wp-content/uploads/2024/10/E-Cat-Power-Whitepaper-October-14-2024.pdf
högst sannolikt är bluff och att i "lådan" döljer sej en bränslecell...
Har jag uppfattat saken korrekt?

Det presenteras ju absolut ingenting i videon!

Det är två "bilar" på en bana, lite närbilder på en våg samt på någon skärmbild.
De har inte ens bemödat sig att visa var och hur de kopplat in sin utrustning..

Släng in lite AI så blir allt trovärdigare 🙄
"From the outside, the NGU Power Cell appears like a flat, white, plastic cylinder 30 mm high and
60 mm wide, with two extending 5 cm output voltage wires and the E-Cat logo on top.
(image 1 below). The inner design is proprietary, although a miniature xenon vacuum tube and a
powerful AI controller should be considered vital components."

• Gilla
GK100
  • Laddar…
L Leo99 skrev:
Ok, låt mej sammanfatta:
Du och andra skeptiker här är övertygade om att vad som presenteras i denna video
[media]och i detta dokument ,
[länk]
högst sannolikt är bluff och att i "lådan" döljer sej en bränslecell...
Har jag uppfattat saken korrekt?
Det är definitivt en bluff. En bränslecell är en möjlig väg att genomföra bluffen.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
Det räcker gott med bluff man behöver inte anstränga sig med olika förklaringar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.