Var och en kan ju avgöra själv...
https://ecatthenewfire.com/news/
https://twitter.com/LeonardoCorpor3
https://ecatthenewfire.com/news/
https://twitter.com/LeonardoCorpor3
Lever den bluffen fortfarande?
The E-Cat operates by a proprietary method of energy production. At the core of the E-Cat technology is an innovative method for applying the physics of the electron. It is based on Zero Point Energy (ZPE) which is a complex concept in which energy can be extracted from the vacuum though quantum effects.

Jag är inte partikelfysiker - om man nu kan vara det - men i mina öron låter det väldigt mycket som rappakalja.
Jag är inte partikelfysiker - om man nu kan vara det - men i mina öron låter det väldigt mycket som rappakalja.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
T ToRy skrev:The E-Cat operates by a proprietary method of energy production. At the core of the E-Cat technology is an innovative method for applying the physics of the electron. It is based on Zero Point Energy (ZPE) which is a complex concept in which energy can be extracted from the vacuum though quantum effects.
Jag är inte partikelfysiker - om man nu kan vara det - men i mina öron låter det väldigt mycket som rappakalja.![]()
Det skrevs en hel del om den här i Nyteknik för en tid sedan. De lyckades väl lura en reporter där. Mats Lewan, han har till och med skrivit en bok om det efter att de la ner bevakningen.
https://www.nyteknik.se/energi/kall-fusion-boken-manga-fragetecken-i-rossis-forflutna/115829
Det var alltså 2012-2014 det var hett, jag trodde inte att folk fortfarande gick på den bluffen.
Det finns en hel del att läsa på ämnet.
https://www.nyteknik.se/energi/kall-fusion-boken-manga-fragetecken-i-rossis-forflutna/115829
Det var alltså 2012-2014 det var hett, jag trodde inte att folk fortfarande gick på den bluffen.
Det finns en hel del att läsa på ämnet.
Det finns mycket att lära om ZPE på nätet.T ToRy skrev:The E-Cat operates by a proprietary method of energy production. At the core of the E-Cat technology is an innovative method for applying the physics of the electron. It is based on Zero Point Energy (ZPE) which is a complex concept in which energy can be extracted from the vacuum though quantum effects.
Jag är inte partikelfysiker - om man nu kan vara det - men i mina öron låter det väldigt mycket som rappakalja.![]()
Kanske skall du börja här?
https://en.wikipedia.org/wiki/Zero-point_energy
eller kanske snarare här?
Njae, jag är inte hjälpt av en massa invecklade teoretiska resonemang om fermioners, gluoners och leptoners olika egenskaper vid orimligt låga temperaturer. Som sagt, rappakalja. Vad som skulle hjälpa mig är en förklaring i lekmannatermer, eller vetenskapligt bekräftade praktiska försök. Ingetdera verkar någonsin ha presenterats.
Självklart skulle världen ha extremt stor nytta om tekniken fungerade och kunde bidra till energiförsörjning i stor skala - eller liten - och om så sker pudlar jag. Men än så länge låter det här som en scam, en variant på en evighetsmaskin.
Självklart skulle världen ha extremt stor nytta om tekniken fungerade och kunde bidra till energiförsörjning i stor skala - eller liten - och om så sker pudlar jag. Men än så länge låter det här som en scam, en variant på en evighetsmaskin.
Nej, den påstådda uppfinnaren har inte låtit någon extern part göra någon oberoende granskning. Vilket knappast är förvånande.
Ok men nu är det 2023.och trots att jag nu studerat all info på ecat.com och även tittat påD Daniel 109 skrev:Det skrevs en hel del om den här i Nyteknik för en tid sedan. De lyckades väl lura en reporter där. Mats Lewan, han har till och med skrivit en bok om det efter att de la ner bevakningen.
[länk]
Det var alltså 2012-2014 det var hett, jag trodde inte att folk fortfarande gick på den bluffen.
Det finns en hel del att läsa på ämnet.
deras livestream har jag svårt att förstå vad du menar med "bluffen".
Vad mera specifikt är det som är bluff och varför skulle man nu offentligt lansera denna bluff Worlwide med alla legal följder det kan skapa.?
Det har de sagt många gånger att de är på väg att göra. Så det har de hållit på med under 10år. Så det är inget nytt.
Bluffen är att produkten helt enkelt inte fungerar. Det är en illusion.
Bluffen är att produkten helt enkelt inte fungerar. Det är en illusion.
Om en produkt säljs på TV-shop eller liknade med argumentet att den är "för bra" för de vanliga kanalerna är det ett tydligt bevis för att det är skit.
Om någon upptäckt ett sätt att utvinna gratis energi, men att metoden är så bra att ingen av de vanliga aktörerna vill ta i det med tång, så...
Om någon upptäckt ett sätt att utvinna gratis energi, men att metoden är så bra att ingen av de vanliga aktörerna vill ta i det med tång, så...