Vissa dagar känner man sig som en riktig hjälte, tycker att man gjort något väldigt bra och bara måste få beröm för det man gjort. Om man då inte har facebook, en snäll fru eller imponerad granne så kan man ju åtminstone gå in här och fixa ett bästa svar. Vill ni verkligen ta ifrån oss den möjligheten??

• Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Fast ibland så är det ju TS som kommer på lösningen.
Och?

Används det genuint på det sättet? Alltså att TS undrar någonting, utan andras hjälp får ett heureca-moment, nedtecknar svaret på sin fråga och slutligen märker den med bästa svar så att andra som undrar likadant snabbt hittar svar på frågan.

Tillåt mig tvivla.

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Och?

Används det genuint på det sättet? Alltså att TS undrar någonting, utan andras hjälp får ett heureca-moment, nedtecknar svaret på sin fråga och slutligen märker den med bästa svar så att andra som undrar likadant snabbt hittar svar på frågan.

Tillåt mig tvivla.
Det förekommer att TS själv kommer med lösningen även om det är sällan. Sen i vilken utsträckning TS då markerar sitt inlägg som bästa svar är inget jag kommer ihåg.

Anser man att "bästa svaret" har missbrukats så kan man ju anmäla inlägget och skriva det som anledning.

BirgitS BirgitS skrev:
Det förekommer att TS själv kommer med lösningen även om det är sällan. Sen i vilken utsträckning TS då markerar sitt inlägg som bästa svar är inget jag kommer ihåg.

Anser man att "bästa svaret" har missbrukats så kan man ju anmäla inlägget och skriva det som anledning.
Eller så gör man om systemet så det inte är möjligt att missbruka.

BirgitS
FredrikR FredrikR skrev:
Eller så gör man om systemet så det inte är möjligt att missbruka.
Det får ju vägas mot de trådar som då kommer att sakna ett bästa svar fast det finns ett.

Hur vanligt är det att det missbrukas och hur stor betydelse har det?

BirgitS BirgitS skrev:
Det får ju vägas mot de trådar som då kommer att sakna ett bästa svar fast det finns ett.

Hur vanligt är det att det missbrukas och hur stor betydelse har det?
Det finns massvis med trådar med ett bästa svar där inte bästa svar delats ut.
Du får kika lite, jag har som sagt sett det vid minst 2 tillfällen under gångna veckan.

Varav ett inte var ett svar utan en uppdatering om läget gällande solceller..

BirgitS
FredrikR FredrikR skrev:
Det finns massvis med trådar med ett bästa svar där inte bästa svar delats ut.
Det vet jag.
FredrikR FredrikR skrev:
Du får kika lite, jag har som sagt sett det vid minst 2 tillfällen under gångna veckan.
Varav ett inte var ett svar utan en uppdatering om läget gällande solceller..
Kan ju då vara lämpligt att underrätta moderatorn om det.

Själv råkade jag en gång ut att mitt inlägg blev markerat som bästa svar fast det verkligen inte var det, så då bad jag moderatorn om att ta bort markeringen.

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag vet inte om det diskuterats, men ska man verkligen kunna utse sitt eget inlägg som bästa svar?
Sett det upprepade ggr. sista tiden.
Det känns lite tveeggat.
Kan du tipsa om vilka trådar det är? Jag skulle vilja kika på det.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
D
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Kan du tipsa om vilka trådar det är? Jag skulle vilja kika på det.
Jag har också sett detta då och då. Dock inte lagt trådarna på minnet.

Jag går med på att det är ett verkligt problem den dag då det går att växla in sina bästa svar mot pengar. Så länge de värderas ungefär lika som handhjärtan och styrkekramar borde kanske både vi och teamet bakom sidan ägna sig åt roligare saker en lördag kväll.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jag har inga problem med att ge mig själv bästa svaret om jag ändå fick ta fram lösningen själv, vilket ju händer ibland. Vet inte om jag faktiskt gjort det dock.

det jag mest funderar på är om det verkligen är någon som bryr sig om resultatet av det? Det känns rätt oviktigt att ha någon speciell ranking eller vad det nu resulterar i? Jag ser det mer som en praktisk funktion som guidar till ett bra svar.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Rickard.
MathiasS MathiasS skrev:
Jag har inga problem med att ge mig själv bästa svaret om jag ändå fick ta fram lösningen själv, vilket ju händer ibland. Vet inte om jag faktiskt gjort det dock.

det jag mest funderar på är om det verkligen är någon som bryr sig om resultatet av det? Det känns rätt oviktigt att ha någon speciell ranking eller vad det nu resulterar i? Jag ser det mer som en praktisk funktion som guidar till ett bra svar.
Man blir belönad med ”premium” av bäst svar utmärkelser på något sätt, minns inte exakt hur men definitivt tillräckligt motiv för fusk.

BirgitS
Rickard. Rickard. skrev:
Man blir belönad med ”premium” av bäst svar utmärkelser på något sätt, minns inte exakt hur men definitivt tillräckligt motiv för fusk.
Så vitt jag minns måste man hamna på en topplista för att bli premium gratis, dvs. det räcker inte med t.ex. 3 st bästa svar utan det krävs minst 62 st.

Premium?! Vad har jag missat? Trodde att hänga här var premium tillräckligt!

Man slipper mer annonser om man är premiummedlem, vilket man kan bli genom att på ena eller andra sättet bidra med mycket content eller genom att betala.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.